Donderdagavond 20 november werden de jaarlijkse Nederlandse Sponsoring Awards uitgereikt. Robeco SummerNights was één van de 21 genomineerden, waaronder ook Shell, Rabobank, Eneco, Ziggo en KPN. Robeco kreeg een Oeuvre award voor haar 26 jaar sponsoren van het Koninklijk Concertgebouw in Amsterdam.

De jury zegt: ‘De sponsoring van Robeco van de zomerconcerten in Het Concertgebouw is in 26 jaar tijd uitgegroeid tot een icoon in de cultuursponsoring, een inspirerend voorbeeld. In die jaren is de samenwerking nooit sleets geworden. Geregeld zijn nieuwe impulsen gegeven aan de programmering en profilering, waardoor ook nieuwe klanten en nieuwe publieksgroepen zijn bereikt. De herprofilering in 2013 tot Robeco SummerNights is daarvan een goed bewijs.
De Robeco SummerNights vormen een prachtige combinatie van continuïteit en vernieuwing, die zowel Het Concertgebouw als Robeco, maar bovenal de bezoekers, tot winnaars maakt. Het laat zien hoe effectief trouw en consistent sponsorschap kan zijn. De jury wil deze langdurige samenwerking daarom belonen met de Oeuvrepijs, als een prominente plek aan de Wall of Fame van de cultuursponsoring.’