Robeco gebruikt cookies om het websitebezoek te analyseren, om informatie via social media te kunnen delen en om de inhoud van de site en advertenties af te stemmen op uw voorkeuren. Door op akkoord te klikken of verder te gaan op deze site stemt u hiermee in. Meer informatie en cookie-instellingen aanpassen.

AKKOORD

Door verder te gaan heeft u toestemming gegeven voor het plaatsen en uitlezen van cookies op deze website. Meer informatie en cookie-instellingen aanpassen.

Waarom heb ik geen privacy-mail van Robeco gehad?

Waarom heb ik geen privacy-mail van Robeco gehad?

15 jun 2018 | Uw Geld

De invoering van de nieuwe privacywet leidde tot een stortvloed van e-mails van organisaties dat ze zorgvuldig gaan omspringen met je persoonsgegevens. Dat was bij Robeco al goed geregeld.

Is jouw mailbox de afgelopen weken ook ontploft met e-mails van organisaties die vertellen dat jouw privacy heel belangrijk voor hen is? Dan is het je misschien niet eens opgevallen dat je geen e-mail van Robeco hebt ontvangen over de nieuwe privacy wetgeving. Sinds 25 mei is de zogeheten Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) van kracht. Het doel van die regels is om persoonsgegevens beter te beschermen en om die bescherming in de hele Europese Unie gelijk te trekken. Organisaties moeten onder andere duidelijk maken waarom ze persoonsgegevens verzamelen, waarvoor die gebruikt worden en hoe lang ze die bewaren. Als je meer wilt weten over hoe Robeco omgaat met privacy dan kun je dat altijd nalezen in onze Privacy & Cookie policy.

Robeco ONE - Ontdek je verwachte resultaat

Privacy keurmerk

Veel organisaties – variërend van de lokale sportvereniging tot grote instellingen – hebben je laten weten dat hun privacyregels zijn aangepast. Robeco heeft geen speciale e-mail gestuurd met het oog op de nieuwe privacy wetgeving. We hebben al sinds 2011 het Privacy Waarborg. Aan dit keurmerk kun je in één oogopslag zien of je persoonsgegevens niet misbruikt worden voor reclamedoeleinden. Het keurmerk is een initiatief van de DDMA (Dutch Dialogue Marketing Association).

In veilige handen

Bij de DDMA aangesloten organisaties zoals Robeco hebben zichzelf extra strenge regels opgelegd. Die regels gaan vaak verder dan de wettelijke verplichtingen voor het gebruik van persoonsgegevens voor reclame- en marketingdoeleinden, zoals de nieuwe ingevoerde AVG. Zo ben jij ervan verzekerd dat je persoonsgegevens bij Robeco in goede handen zijn.

Onderwerpen gerelateerd aan dit artikel