Door verder te gaan heeft u toestemming gegeven voor het plaatsen en uitlezen van cookies op deze website. Meer informatie en cookie-instellingen aanpassen.

Robeco gebruikt cookies om het websitebezoek te analyseren, om informatie via social media te kunnen delen en om de inhoud van de site en advertenties af te stemmen op uw voorkeuren. Door op akkoord te klikken of verder te gaan op deze site stemt u hiermee in. Meer informatie en cookie-instellingen aanpassen.

AKKOORD

Robeco gebruikt cookies om het websitebezoek te analyseren, om informatie via social media te kunnen delen en om de inhoud van de site en advertenties af te stemmen op uw voorkeuren. Door op akkoord te klikken of verder te gaan op deze site stemt u hiermee in. Meer informatie en cookie-instellingen aanpassen.

AKKOORD

Door verder te gaan heeft u toestemming gegeven voor het plaatsen en uitlezen van cookies op deze website. Meer informatie en cookie-instellingen aanpassen.

Home > Beleggen > Klachten

Klachten

Robeco hecht aan tevreden klanten. We willen u zo goed mogelijk van dienst zijn. Toch kan het gebeuren dat u niet tevreden bent. Heeft u een klacht? Laat het ons weten.

 

    Een klacht indienen

    U kunt uw klacht via ons online klachtenformulier, telefonisch of schriftelijk melden. Gaat het om een klacht waarbij u financieel risico loopt? Geeft u deze dan zo snel mogelijk en bij voorkeur telefonisch door aan onze afdeling Beleggingsservice, via 010 - 224 11 99.

    Online uw klacht indienen

    Schriftelijk of telefonisch uw klacht indienen

    Robeco
    Afdeling Beleggingsservice
    Postbus 2100
    3000 CC Rotterdam
    Telefoon: 010 - 224 11 99

    Reactietermijn

    Robeco bevestigt de ontvangst van uw klacht met een e-mail. Binnen veertien dagen ontvangt u een inhoudelijke reactie van ons. Een medewerker van Robeco neemt per telefoon of via e-mail contact met u op. Beslissingen of toezeggingen van Robeco over klachten zijn alleen bindend, indien en zodra deze schriftelijk en bevoegd ondertekend aan u zijn bevestigd.

    Extern klachteninstituut

    Bent u niet tevreden met ons antwoord dan kunt u het onafhankelijke Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (KiFiD) inschakelen, waarin de Ombudsman Financiële Dienstverlening en de Geschillencommissie Financiële Dienstverlening vertegenwoordigd zijn, via www.kifid.nl of het telefoonnummer 010 - 224 11 99.

    Tot drie maanden na ontvangst van de beslissing over uw klacht kunt u de Ombudsman Financiële Dienstverlening inschakelen. De Ombudsman bemiddelt tussen u en Robeco. Alleen particuliere klanten kunnen bij de Ombudsman terecht. De beslissing van de Ombudsman is niet bindend.

    Leidt de bemiddeling door de Ombudsman niet tot het gewenste resultaat? Binnen drie maanden na de uitspraak van de Ombudsman kunt u het geschil dan voorleggen aan de Geschillencommissie Financiële Dienstverlening. Uw klacht moet dan gaan over een belang van minstens EUR 100. De Geschillencommissie geeft wel een bindend advies.

    Naast het inschakelen van het hiervoor genoemde Klachteninstituut kunnen (gedeeltelijk) afgewezen klachten ook voorgelegd worden aan de burgerlijke rechter.

    Klachtafhandeling

    We stellen hoge eisen aan het niveau van onze dienstverlening. Een goede klachtenafhandeling hoort daar bij. In 2011 behaalde Robeco de ‘Gouden Oor Award’, als erkenning voor het luisterend vermogen van onze organisatie. Het jaar daarop kregen we de ‘Service Recovery Award’ van de jury van de Nationale Contact Center Awards 2012.