Nalatenschap

Als nabestaande komt er veel op u af. Graag helpen wij u de zaken bij Robeco zo eenvoudig mogelijk af te handelen.

Hoe werkt het melden van een overlijden?

Bij een overlijden gaat uw aandacht logisch gezien niet meteen uit naar financiële zaken. Wij helpen u om de nalatenschap zo eenvoudig mogelijk in orde te maken.

1. Overlijden melden
De eerste stap is het melden van het overlijden. Dit kan online via het onderstaande formulier of telefonisch: of Bel ons op 010 – 224 11 99

2. Na uw melding
Zodra wij uw melding hebben ontvangen gaan we meteen voor u aan de slag. Wij blokkeren indien nodig de rekening van de overledene en vermelden de erven van in de tenaamstelling. Gaat het om een en/of rekening? Dan blokkeren wij de rekening niet en vermelden wij alleen de erven van in de tenaamstelling.

3. Wij nemen contact op
Eén van onze medewerkers neemt contact met u op om de verdere afhandeling door te nemen. Zo wordt er besproken wat de wensen zijn, welke stukken wij eventueel nog nodig hebben en wat de vervolgstappen zijn.

4. De nalatenschap wordt afgehandeld
Na ontvangst van de besproken stukken handelen wij de rekening(en) administratief af. U ontvangt binnen twee weken van ons een overzicht voor de erfbelasting.

Telefonisch contact

Spreekt u liever direct één van onze medewerkers van de afdeling nalatenschappen?
Dat kan natuurlijk. Bel ons gerust op het nummer 010 – 224 11 99.

Onze openingstijden zijn:

Maandag t/m donderdag: 09:00 - 21:00
Vrijdag: 09:00 - 17:30
Zaterdag: 10:00 - 16:00

010 - 224 11 99

Nalatenschap afgehandeld, hoe nu verder?

Wilt u weten welke keuzes u heeft met de beleggingen en het spaartegoed? Wij denken graag met u mee en bespreken de mogelijkheden. Zo kunt u de nalatenschap afhandelen zoals u dat wilt.

Rekeningen betalen

Kosten die u maakt voor de uitvaart kunnen van de rekening van de overledene worden betaald. De beschikkingsbevoegde kan de factuur doorsturen naar Robeco, waarna wij deze zullen betalen vanaf de ervenrekening. Weet u niet zeker wie beschikkingsbevoegd is of welke factuur u door kunt sturen? Neemt u dan voor de zekerheid contact met ons op, wij helpen graag.

Wat u vooraf kunt regelen

  • Een rekening op twee namen voorkomt veel administratieve rompslomp.
  • Bespreek met uw partner wat er straks moet gebeuren en leg dit vast.
  • Laat (eventueel) een testament opmaken.
Rekening op twee namen

Geselecteerde fondsen

Er zijn nog geen fondsen geselecteerd. Ga naar de Fondsselector en voeg uw fondsen toe.
Rendement & risico
Morningstar

Je fondsen hebben een risico 7 of minder

Klik op de link
"Toon risicometer" voor het risico per fonds.

Verberg selectie Bekijk selectie
0Geselecteerde fondsen

Geselecteerde fondsen

Hier vind je jouw geselecteerde fondsen. Bekijk jouw selectie en koop je fondsen eenvoudig aan.

Sluiten