Robeco & Corona

Wat moet u weten en waar kunt u op letten?

Tijdens de coronacrisis komt er een hoop op iedereen af. Wij treffen continu maatregelen om onze dienstverlening op orde te houden, maar doen tegelijk een beroep op de alertheid van klanten zelf. Wat moet u weten en waar kunt u op letten? We hebben de belangrijkste zaken voor u op een rij gezet.

Vertraagde koersen

De enorme beweeglijkheid op de beurzen zorgt voor complexiteit bij het berekenen van de dagelijkse koersen voor Robecofondsen. 

Controles
Het afgeven van een officiële koers is afhankelijk van een controleprocedure. Pas als de koersen voor alle Robecofondsen correct zijn, kunnen deze worden gepubliceerd. Door de beweeglijkheid op de financiële markten zijn er meer controles nodig en kost het meer tijd om de uiteindelijke koers op te maken. 

Op dagen met meer dan gemiddelde beweeglijkheid op de beurzen kan het daarom gebeuren dat koersen later dan gebruikelijk bekend worden gemaakt. Wij doen er alles aan om de vertraging tot een minimum te beperken, maar de controles blijven noodzakelijk.

Uw storting direct belegd?

Veel klanten hebben een stortingsvoorkeur geactiveerd op hun rekening. Hiermee worden stortingen direct voor u belegd. Wij merken dat sommige klanten zijn vergeten dat deze stortingsvoorkeur actief is en daardoor worden ze soms verrast door de automatische aankoop die volgt na de storting. 

Wilt u uw stortingsvoorkeur instellen, aanpassen of intrekken? Dat kan eenvoudig via Mijn Robeco onder Rekeninginstellingen in het menu.

Inloggen op Mijn Robeco

De Robeco app

In deze bijzondere tijden moeten we soms even in de rij staan. Bij de supermarkt, bij de milieustraat en soms ook bij Robeco. Onze app wordt op sommige momenten veel meer gebruikt dan normaal. Hierdoor ontstaat er een soort file, die soms leidt tot vertraging bij het openen van de app.

Service & contact

Inloggen Mijn Robeco

We zien dat klanten veel vragen stellen en vaker inloggen om hun portefeuilles in de gaten te houden. Dat vinden we heel logisch en gezond. Mocht het een keer niet lukken om in te loggen? Dan is het goed om te weten dat u ons altijd kunt bellen en - onder de huidige omstandigheden - kosteloos transacties kunt doorgeven. Omdat er één handelsmoment per dag is, moet u een order voor 14:00 uur aan ons doorgeven.

Contact

Phishingmails

De coronacrisis heeft helaas impact op de toename van nepnieuws. Ook de zogenoemde phishingmails zijn meer in omloop dan voorheen. Cybercriminelen doen zich dan voor als ‘bekende afzender’ en vragen u om persoonlijke gegevens achter te laten. 

Robeco vraagt u nooit direct per e-mail om uw inloggegevens. U wordt altijd eerst verwezen naar www.robeco.nl. Heeft u een nepmail ontvangen uit naam van Robeco? Laat het ons dan weten.

Veiligheid

E-mailbericht van uw transactie

Het is belangrijk, zeker nu, dat u direct goed nakijkt of uw opdracht is uitgevoerd zoals u wilde. U kunt dat doen in het Transactieoverzicht van Mijn Robeco. Sinds 1 juni 2019 kunt u kiezen of u bevestigingen per e-mail wel of niet wilt ontvangen. Ontvangt u deze niet meer, maar wilt u die graag weer ontvangen? Meld u dan aan voor het transactie e-mailabonnement in Mijn Robeco.

Abonnement aanzetten

Samen veilig: wees alert!

Als u alle informatie heeft gelezen, bent u goed op de hoogte. Wij adviseren u om de uitvoering van een transactie altijd goed te controleren en ook ten aanzien van de overige onderwerpen adviseren we alertheid. Zo werken we samen aan onze veiligheid. 

Bij vragen of twijfel kunt u altijd contact opnemen met de afdeling Beleggingsservice.

Contact

Geselecteerde fondsen

Er zijn nog geen fondsen geselecteerd. Ga naar de Fondsselector en voeg uw fondsen toe.
Rendement & risico
Morningstar

Je fondsen hebben een risico 7 of minder

Klik op de link
"Toon risicometer" voor het risico per fonds.

Verberg selectie Bekijk selectie
0Geselecteerde fondsen

Geselecteerde fondsen

Hier vind je jouw geselecteerde fondsen. Bekijk jouw selectie en koop je fondsen eenvoudig aan.

Sluiten