Service & Contact

Hoe kunnen we je helpen?

Veelgestelde vragen

  • Een fonds aankopen doe je eenvoudig en zonder transactiekosten via iDEAL in Mijn Robeco. Je selecteert hiervoor links in het menu Rekening -> Kopen. Kies het fonds dat je wilt kopen en vul het gewenste bedrag in.

    Let op de standaardlimiet voor een overboeking via iDEAL. Wil je een groot bedrag inleggen? Dan moet je de opdracht bevestigen (via de ING scanner, Rabo scanner, e.dentifier etc.). Je kunt je daglimiet ook tijdelijk verhogen via internetbankieren of via je bankapp.

  • Vanuit de internetomgeving van je bank kun je een bedrag overboeken.

    IBAN: NL75 RABO 0300 0000 14
    Ten name van: Stichting Bewaarinstelling EviVanLanschot
    Omschrijving of betreft: Vul hier alleen je Robecorekeningnummer in

    Het gestorte bedrag wordt vervolgens belegd volgens je fondsverdeling.

    Let op: stort vanaf de bankrekening die je hebt ingesteld als tegenrekening.

    Wij boeken automatisch stortingen terug, die zijn gedaan vanaf een onbekende tegenrekening of waarvoor de fondsverdeling ontbreekt.

  • Nederlandse Robecofondsen die dividend uitkeren doen dat meestal een keer per jaar. Onze Luxemburgse dividenduitkerende fondsen doen dat meestal vier keer per jaar. Bekijk de dividendpagina voor meer informatie. Standaard wordt het dividend niet uitgekeerd maar opnieuw belegd in het fonds. Dit kun je aanpassen in Mijn Robeco.

  • Wanneer je rekening geblokkeerd is, kun je deze deblokkeren door je gegevens bij te werken. Log in op Mijn Robeco, hier staat een melding voor je klaar. Na het doorlopen van de stappen zullen wij een aantal controles uitvoeren, alvorens je rekening gedeblokkeerd kan worden.

    Log met de juiste gegevens in. Heb je een gezamenlijke rekening met meerdere rekeninghouders? Elke betrokkene heeft een eigen persoonlijke inlog. De inlog bestaat uit een e-mailadres en wachtwoord combinatie.

    Meer informatie over dit onderwerp vind je op de identificeren en gegevens bijwerken pagina.

  • Met tweestapsverificatie voorkom je dat anderen toegang krijgen tot je Robecorekening. Zelfs als ze je wachtwoord weten. Zo werkt het.

    Gekoppeld apparaat
    Je stelt een vertrouwd apparaat in, dit is een smartphone. We weten vervolgens dat het apparaat van jou is en dat we het kunnen gebruiken om je inlog te verifiëren.

    Gekoppeld telefoonnummer
    Je stelt een vertrouwd telefoonnummer in. Op dit nummer ontvang je verificatiecodes via SMS. Een verificatiecode is een tijdelijke code die naar je telefoonnummer wordt verstuurd. Het gekoppelde telefoonnummer gebruiken we ter verificatie op het moment dat je geen toegang meer hebt tot de Robeco Inlog App.

    Nadat je tweestapsverificatie hebt ingesteld moet je zowel je wachtwoord invullen als toegang tot je apparaat/telefoonnummer hebben. Meer informatie over tweestapsverificatie en hulp bij het instellen vind je hier.

  • De dienstverlening loopt door zoals je van ons gewend bent. Zo behoud je je bestaande beleggingen en kun je Robecofondsen blijven aan- en verkopen. We houden je via e-mail op de hoogte van nieuwe ontwikkelingen. Daarnaast gaan we de krachtenbundeling van Robeco en Evi van Lanschot inzetten voor de verdere ontwikkeling en verbetering van de dienstverlening.

  • Wanneer je niet kunt inloggen kun je het e-mailadres wijzigen via dit formulier

    Als je wel kunt inloggen kun je het e-mailadres wijzigen in ’Mijn Robeco’ onder ‘Mijn gegevens’ en vervolgens ‘Persoonsgegevens’. Het nieuwe e-mailadres is ook direct je nieuwe gebruikersnaam. Je huidige wachtwoord blijft gewoon geldig. Je dient de wijziging op beide e-mailadressen te bevestigen. Meer informatie over dit onderwerp vind je op de mijn account en inloggen pagina.

  • Met Maandbeleggen van Robeco, kun je automatisch maandelijks aankopen. Zo bouw je ongemerkt vermogen op en zorg je voor een betere spreiding. In Mijn Robeco kun je Maandbeleggen per rekening instellen. Selecteer links in het menu Maandbeleggen -> kies een maandbedrag -> kies een fondsverdeling -> stel de machtiging in.

Hulp per categorie

Snel antwoord op je vraag via virtuele assistent Sam

  • 24/7 beschikbaar
  • Direct hulp bij het vinden van je antwoord
  • Schakel met een live medewerker of maak een terugbelafspraak

Klik rechtsonder op de tekstballon om een chat te starten.

Niet gevonden wat je zocht?

Vraag het via de chat

80% vindt direct antwoord via chatbot Sam

Stuur een E-mail

Binnen 5 dagen antwoord

Stuur een email

Bel ons

Houd rekening met een wachttijd

Geselecteerde fondsen

Er zijn nog geen fondsen geselecteerd. Ga naar de Fondsselector en voeg uw fondsen toe.
Rendement & risico
Morningstar

Je fondsen hebben een risico 7 of minder

Klik op de link
"Toon risicometer" voor het risico per fonds.

Verberg selectie Bekijk selectie
0Geselecteerde fondsen

Geselecteerde fondsen

Hier vind je jouw geselecteerde fondsen. Bekijk jouw selectie en koop je fondsen eenvoudig aan.

Sluiten