Door verder te gaan heeft u toestemming gegeven voor het plaatsen en uitlezen van cookies op deze website. Meer informatie en cookie-instellingen aanpassen.

Robeco gebruikt cookies om het websitebezoek te analyseren, om informatie via social media te kunnen delen en om de inhoud van de site en advertenties af te stemmen op uw voorkeuren. Door op akkoord te klikken of verder te gaan op deze site stemt u hiermee in. Meer informatie en cookie-instellingen aanpassen.

AKKOORD

Robeco gebruikt cookies om het websitebezoek te analyseren, om informatie via social media te kunnen delen en om de inhoud van de site en advertenties af te stemmen op uw voorkeuren. Door op akkoord te klikken of verder te gaan op deze site stemt u hiermee in. Meer informatie en cookie-instellingen aanpassen.

AKKOORD

Door verder te gaan heeft u toestemming gegeven voor het plaatsen en uitlezen van cookies op deze website. Meer informatie en cookie-instellingen aanpassen.



Service & Contact

Top 5 meest gestelde vragen

Waarom is de naam van Robeco Fondsenrekening veranderd in Robeco PLUS?

We hebben onze dienstverlening verbeterd. Sinds 10 juni 2016 heet onze vertrouwde Robeco Fondsenrekening, Robeco PLUS. Met Robeco PLUS combineert u uw kijk met onze kennis. We hebben uw fondsenrekening namelijk uitgebreid met een aantal nieuwe, kant en klare selecties van fondsen. Diverse thema’s in de spotlight helpen u bij het opdoen van inspiratie zodat u zelf de beste keuzes kan maken. Daarbij kunt u de fondsen selecteren en direct uw winkelmandje aankopen.

Heeft u al een Robeco Fondsenrekening? Dan hoeft u zelf helemaal niets te doen om te profiteren van de voordelen van Robeco PLUS. Wilt u geen gebruik maken van deze selecties? Geen punt, want dat is helemaal aan u. Zo werken we elke dag om nieuwe tools en services beschikbaar te maken en onze dienstverlening te verbeteren. Bekijk onze hulp bij beleggen.

Welke gegevens heb ik nodig om in te loggen?

U logt in met het e-mailadres waarop u alle Robeco e-mail op ontvangt en met een zelf gekozen wachtwoord. Heeft u nog geen wachtwoord aangemaakt of bent u uw wachtwoord vergeten? Klik dan op ‘wachtwoord vergeten’ en volg de instructies.

Hoe maak ik van mijn rekening een gezamenlijke rekening?

Wilt u een rekeninghouder toevoegen, vul dan het formulier Rekeninghouder toevoegen in. Let op: stuur ook een kopie van een geldig identiteitsbewijs van de rekeninghouder(s)/wettelijk vertegenwoordiger(s) mee. Het retouradres vindt u op het wijzigingsformulier.

Hoe wijzig ik online mijn rekeninggegevens?

Bij Robeco regelt u zelf steeds meer zaken online. Zelf regelen geeft u snel inzicht hoe u de gewenste wijzigingen zelf kunt uitvoeren.

Hoe berekent en toont Robeco het rendement van mijn portefeuille?

Er worden twee soorten rendement getoond: productrendement en portefeuillerendement.

Productrendement:
Per fonds wordt het rendement vanaf het moment van aankoop of - indien al in bezit - vanaf 1 april 2013 getoond. Na verkoop van een fonds blijft het tot dan behaalde rendement meetellen in het totaal (portefeuille) rendement. Tussentijdse aan- of verkopen en cash dividenduitkeringen in een fonds worden (tijd)gewogen meegenomen in de berekening.

Portefeuillerendement:
Per eind december 2015 tonen wij het rendement van uw portefeuille in euro’s in plaats van in een percentage. Dit rendement is uw beleggingsresultaat bestaande uit de koerswinst of –verlies inclusief eventueel uitgekeerde rente en dividend.

U kunt kiezen voor het rendement sinds de start van het lopende jaar of het historische rendement sinds de start van uw rekening bij Robeco. Omdat dit te kunnen doen tonen we het historische rendement dat maximaal terug gaat tot 1-4-2013, de datum waarop het nieuwe rekeningsysteem werd ingevoerd.

U vindt het rendement van uw portefeuille direct na het inloggen bij uw rekening op Mijn Robeco. Ook vindt u het terug in de Portefeuillescan en in de Robeco app.