Service & Contact > Administratie en wijzigen

Administratie en wijzigen

Het is belangrijk dat de meest actuele gegevens bij ons bekend zijn. In Mijn Robeco kun je een wijziging doorgeven of een financieel overzicht raadplegen.

5 meestgestelde vragen

  • In Mijn Robeco, selecteer je links in het menu onder Inzichten, Transacties.

    Per rekening vind je op deze manier de openstaande aan- en verkopen terug.

  • In Mijn Robeco kun je een nieuwe tegenrekening doorgeven. Kies links het menu onder Rekening -> Instellingen wijzigen. Kies voor Tegenrekeningen.

    Is de rekening geblokkeerd? Gebruik dan het wijzigingsformulier particulieren om de tegenrekening te wijzigen.

    Heb je een zakelijke rekening? Gebruik dan het het wijzigingsformulier tegenrekening zakelijk om de tegenrekening te wijzigen.

    • Tegenrekeningen moeten op naam van de rekeninghouder(s) staan.
    • Een spaarrekeningen is niet mogelijk als tegenerekening.
    • Voor het opgeven of wijzigen van een tegenrekening via het formulier hebben we een handtekening en kopie van een geldig identiteitsbewijs van alle rekeninghouder(s)/wettelijk vertegenwoordigers(s) nodig.

  • In Mijn Robeco kun je een rekeninghouder toevoegen. Selecteer de betreffende rekening in het linker menu, kies onder Rekening -> Instellingen wijzigen. Kies voor Rekeninghouders. Hier voeg je het e-mail adres van de nieuwe rekeninghouder toe.

    Om te voorkomen dat rekeningen worden gebruikt voor financiële criminaliteit controleren we de identiteit van de nieuwe rekeninghouder.

    Is de nieuwe rekeninghouder al klant bij Robeco? Gebruik dan het wijzigingsformulier bestaande klant. Je kunt het formulier en de aanvullende gegevens uploaden in Mijn Robeco.

  • Je hebt een en/of rekening en je wilt een rekeninghouder van de rekening verwijderen? Dit kun je aan ons doorgeven met dit formulier wijziging gegevens particulier. Met dit formulier kun je aangeven welke rekeninghouder blijft bestaan. Om de wijziging door te geven upload je het formulier en de aanvullende gegevens in Mijn Robeco.

  • In Mijn Robeco kun je de rekening omzetten. Selecteer links in het menu onder Rekening -> Instellingen wijzigen. Kies voor Rekening wijzigen.

Financiële overzichten

  • In Mijn Robeco, selecteer je links in het menu onder Inzichten, Transacties. Kies voor 'Download totaaloverzicht' onderaan de pagina.

  • In Mijn Robeco, selecteer je links in het menu onder Rekening, Jaaroverzichten. Hier kun je het gewenste jaaroverzicht downloaden door op het fiscaal jaaroverzicht te klikken.

  • In Mijn Robeco, selecteer je links in het menu onder Inzichten, Transacties. Klik op de betreffende transactie om de details te zien.

  • In Mijn Robeco, selecteer je links in het menu onder Inzichten, Transacties.

    Per rekening vind je op deze manier de openstaande aan- en verkopen terug.

  • In Mijn Robeco, selecteer je links in het menu onder Inzichten, Transacties. Hier staan alle verwerkte transacties.

    Met behulp van de zoekbalk kun je één of meerdere specificieke transacties terugvinden. Met behulp van de datumfilter kun je een specifieke perdiode selecteren. Alle transacties of een selectie daarvan zijn in een PDF-bestand te downloaden door onderaan de pagina op download totaaloverzicht te klikken.

  • Dat kan door je aan te melden voor de transactie e-mails in Mijn Robeco.

Het financiële jaaroverzicht

  • Robeco streeft ernaar om het fiscaal jaaroverzicht ieder jaar in februari beschikbaar te hebben. Voor het fiscaal jaaroverzicht kies je in Mijn Robeco onder Rekening voor Jaaroverzichten.

  • Digitaal. Het fiscaal jaaroverzicht is beschikbaar in Mijn Robeco onder Rekening -> Jaaroverzichten. Je kunt het overzicht downloaden.

  • De totaalwaarde van het vermogen per 1 januari van het afgelopen jaar, de eventueel ontvangen rente/dividend(en) van het afgelopen jaar en (indien van toepassing) de ingehouden dividendbelasting binnenland.

  • De koers die wordt gebruikt voor de waardebepaling op het fiscaal jaaroverzicht verschilt per fonds. Bekijk hier de toelichting en welke koers is gebruikt voor de waarde op 1 januari van het voorgaande fiscale jaar.

  • De fiscaal jaaroverzichten van opgeheven rekeningen zijn tot 7 jaar na het sluiten van de rekening te bekijken in Mijn Robeco. Kies voor Rekening -> Jaaroverzichten. Je kunt het overzicht downloaden.

  • Tot 7 haar na opheffen heb je toegang tot Mijn Robeco. Kies voor Rekening -> Jaaroverzichten. Je kunt het overzicht downloaden.

    Wachtwoord vergeten of is deze verlopen? Vraag dan een nieuw wachtwoord aan door op het inlogscherm te kiezen voor 'wachtwoord vergeten'.

    Geen toegang meer tot dit e-mailadres? Dan dien je je e-mailadres schriftelijk te wijzigen via het formulier Opgave e-mailadres particulier.

  • Nederlandse dividendbelasting kun je in beginsel verrekenen met de te betalen inkomstenbelasting. Voor buitenlandse dividendbelasting hangt het af van het desbetreffende land. Voor meer informatie hierover kun je contact opnemen met de Belastingdienst of een belastingadviseur.

  • Met ingang van het belastingjaar 2011 is er nog maar één peilmoment voor de vermogensrendementsheffing (box 3), namelijk 1 januari van het desbetreffende jaar.

  • Robeco is wettelijk verplicht om de financiële gegevens door te geven aan de Belastingdienst. Het voordeel daarvan is dat de Belastingdienst alvast een deels ingevulde aangifte kan klaarzetten wanneer je na 1 maart aangifte doet. Controleer altijd de bedragen en verbeter ze als dat nodig is.

  • Afhankelijk van het belastingverdrag met Nederland kan een gedeelte van de ingehouden dividendbelasting teruggevorderd worden. Via de Belastingdienst kun je een formulier aanvragen waarmee je de teveel ingehouden dividendbelasting kunt terugvorderen. De formulieren en regels verschillen per land. Voor meer informatie kunt je de Belastingdienst raadplegen.

Gegevens wijzigen

  • Het e-mailadres, wachtwoord, telefoonnummer, adres en de gegevens voor de Robeco Inlog app wijzig je eenvoudig zelf in Mijn Robeco via Persoonsgegevens.

  • In Mijn Robeco wijzig je het e-mailadres via Persoonsgegevens.

  • Heb je geen toegang meer tot Mijn Robeco?  Vul dan dit formulier in en stuur deze per post naar Robeco.

  • E-mailberichten als de Nieuwsbrief, Fund update, Dienstverleningskosten-reminder en Transactie e-mails, kun je eenvoudig aan- en uitzetten in Mijn Robeco via Abonnementen.

  • In Mijn Robeco pas je de rekeninginstellingen aan. Kies links in het menu voor Rekening -> Instellingen wijzigen.

    Hier wijzig je de rekeninghouders, tegenrekening, maandelijkse incasso, stortingsvoorkeur, dividenduitkering en kun je de rekening omzetten van ONE naar PLUS (of andersom).

  • In Mijn Robeco kun je de rekening omzetten. Selecteer links in het menu onder Rekening -> Instellingen wijzigen. Kies voor Rekening wijzigen.

  • Standaard herbeleggen we het dividend in het fonds. In Mijn Robeco kun je ervoor kiezen dividend direct op je tegenrekening te ontvangen. Je selecteert hiervoor links in het menu onder Rekening -> Instellingen wijzigen. Kies voor Dividenduitkering.

  • Je rekening kan om verschillende redenen geblokkeerd zijn. Voor meer informatie kun je contact opnemen met Robeco.

  • Als je rekening niet geblokkeerd is, kun je de rekening online opheffen via Mijn Robeco.

    Selecteer hiervoor de rekening die je wilt opheffen, kies voor Rekening -> Instellingen wijzigen -> Rekening opheffen. Na opheffing hou je 7 jaar online toegang tot de rekening. Je kunt daarmee bij je afschriften en overzichten. Eenmaal gesloten kan de rekening niet meer worden gereactiveerd. Om een nieuwe rekening te openen dien je het registratieproces weer te doorlopen.

    Weet je dat je de rekening kosteloos aan kunt houden als je even niet meer wilt beleggen? Je kunt er voor kiezen de rekening geopend te houden zodat je op een later moment eenvoudig weer kunt starten.

Tegenrekening

  • In Mijn Robeco kun je een nieuwe tegenrekening doorgeven. Kies links het menu onder Rekening -> Instellingen wijzigen. Kies voor Tegenrekeningen.

    Is de rekening geblokkeerd? Gebruik dan het wijzigingsformulier particulieren om de tegenrekening te wijzigen.

    Heb je een zakelijke rekening? Gebruik dan het het wijzigingsformulier tegenrekening zakelijk om de tegenrekening te wijzigen.

    • Tegenrekeningen moeten op naam van de rekeninghouder(s) staan.
    • Een spaarrekeningen is niet mogelijk als tegenerekening.
    • Voor het opgeven of wijzigen van een tegenrekening via het formulier hebben we een handtekening en kopie van een geldig identiteitsbewijs van alle rekeninghouder(s)/wettelijk vertegenwoordigers(s) nodig.

  • Een tegenrekening moet op naam staan van de rekeninghouder(s). Zo weten we zeker dat het geld niet in verkeerde handen komt.

    Heb je een zakelijke Robecorekening? Dan dient de zakelijke tegenrekening dezelfde tenaamstelling te hebben als de zakelijke Robecorekening.

  • Een tegenrekening op naam van beide rekeninghouders.

  • Een tegenrekening met een enkelvoudige tennaamstelling op naam van de Robeco rekeninghouder.

  • Staat de Robecorekening op jouw naam maar heb je alleen een en/of tegenrekening? Dan kun je een rekeninghouder toevoegen aan de Robecorekening. Zodat de Robecorekening ook een en/of rekening wordt.

    Ga naar Mijn Robeco open het menu en selecteer onder Rekening -> Instellingen wijzigen. Kies voor Rekeninghouders. Hier kun je een rekeninghouder toevoegen.

  • Wanneer je een tegenrekening opgeeft gebruikt Robeco de IBAN-Naam Check om te controleren of de rekeninghouder overeenkomt met de naam die bekend is bij Robeco. Hiermee voorkomen we fraude en fouten.

  • Na het verwijderen of vervangen van de tegenrekening worden eventuele incasso’s direct gestopt. Wil je automatisch vermogen blijven opbouwen, stel Maandbeleggen dan opnieuw in. Dit kost je slechts 2 minuten.

  • Het is niet mogelijk om een buitenlandse rekening op te nemen als tegenrekening. De tegenrekening dient een Nederlandse betaalrekening te zijn op naam van de rekeninghouder(s). Wij accepteren Nederlandse betaalrekeningen van banken die onder toezicht van De Nederlandsche Bank (DNB) staan.

  • Een tegenrekening op naam van de wettelijk vertegenwoordiger(s). Een tegenrekening op naam van het kind is niet toegestaan.

  • Het is niet mogelijk om een spaarrekening als tegenrekening op te nemen. De tegenrekening dient een Nederlandse betaalrekening te zijn op naam van de rekeninghouder(s).

Rekeninghouders

  • In Mijn Robeco kun je een rekeninghouder toevoegen. Selecteer de betreffende rekening in het linker menu, kies onder Rekening -> Instellingen wijzigen. Kies voor Rekeninghouders. Hier voeg je het e-mail adres van de nieuwe rekeninghouder toe.

    Om te voorkomen dat rekeningen worden gebruikt voor financiële criminaliteit controleren we de identiteit van de nieuwe rekeninghouder.

    Is de nieuwe rekeninghouder al klant bij Robeco? Gebruik dan het wijzigingsformulier bestaande klant. Je kunt het formulier en de aanvullende gegevens uploaden in Mijn Robeco.

  • Je hebt een en/of rekening en je wilt een rekeninghouder van de rekening verwijderen? Dit kun je aan ons doorgeven met dit formulier wijziging gegevens particulier. Met dit formulier kun je aangeven welke rekeninghouder blijft bestaan. Om de wijziging door te geven upload je het formulier en de aanvullende gegevens in Mijn Robeco.

  • In Mijn Robeco voeg je een gemachtigde toe. Selecteer de betreffende rekening in het linker menu en selecteer onder Rekening -> Instellingen wijzigen. Kies voor Rekeninghouders. Hier kun je een gemachtigde toevoegen.

    Om te voorkomen dat onze rekeningen worden gebruikt voor financiële criminaliteit controleren we de identiteit van de gemachtigde.

    Is de gewenste gemachtigde op de rekening al klant bij Robeco? Gebruik dan het wijzigingsformulier bestaande klant. Je kunt het formulier en de aanvullende gegevens uploaden in Mijn Robeco.

  • Wil je een machtiging intrekken neem dan contact met ons op. Een medewerker helpt je graag verder met het verzoek.

  • Wie er rekeninghouder/betrokkene is op de rekening zie je in Mijn Robeco. Nadat je bent ingelogd, selecteer je links het menu. Vervolgens kies je onder Rekening voor Instellingen wijzigen -> Rekeninghouders. Hier staan alle betrokkenen bij de rekening.

Fiscaal

  • Als financiële instelling heeft Robeco te maken met wetgeving over het verstrekken van informatie en persoonsgegevens. Overheden willen op deze manier meer inzicht krijgen in gegevens van hun inwoners om belastingontduiking tegen te gaan. Per 1 januari 2016 zijn wij als Financiële Instelling verplicht gesteld door de Nederlandse wet om onze klanten te identificeren en na te gaan in welk land zij belastingplichtig (‘fiscal resident’) zijn.

  • Bij het openen van een rekening, of het wijzigen van gegevens, leiden we uit de landgegevens af of je mogelijk in andere landen belastingplichtig bent en vragen we daarom om je fiscale woonlanden (opnieuw) op te geven. Landgegevens zijn bijvoorbeeld het woonland, telefoonnummer en geboorteland.

  • Heb je na 1 januari 2016 online een rekening geopend of wijzigingen doorgegeven? Dan zijn deze gegevens vastgelegd in Mijn Robeco.

    Verandert er in de toekomst iets in jouw situatie dat betrekking heeft op je buitenlandse belastingstatus? Dan dien je dit binnen 30 dagen aan ons door te geven.

    Heb je voor 1 januari 2016 een rekening geopend en daarna geen wijzigingen meer doorgegeven? Dan kun je jouw fiscale woonlanden zelf doorgeven in Mijn Robeco via persoonsgegevens.

    Leiden wij meerdere fiscale woonlanden af uit jouw gegevens? Dan zullen wij hierover contact opnemen. Indien je niet op deze berichtgeving reageert, zullen we na 90 dagen de fiscale woonlanden (die we uit jouw landgegevens kunnen afleiden) vastleggen. Landgegevens zijn bijvoorbeeld het woonland, telefoonnummer en geboorteland.

  • Fiscale woonlanden worden doorgegeven aan de Nederlandse Belastingdienst. Indien je fiscaal woonachtig bent buiten Nederland, zullen deze gegevens via de Belastingdienst worden doorgegeven aan de landen waarmee Nederland deze informatie uitwisselt.

  • Het fiscale woonland(en) wijzig je in Mijn Robeco. Ga naar Persoonsgegevens en kies voor Fiscale woonland(en) om de wijziging door te geven.

  • Wij vragen hiernaar wanneer je contactgegevens hebt doorgegeven die betrekking hebben op de Verenigde Staten.

    Per medio 2014 zijn wij als Financiële Instelling wettelijk verplicht om namens de Amerikaanse belastingdienst te controleren of onze klanten Amerikaanse personen zijn zoals omschreven in de Nederlandse wet. Daarom verzoeken wij je het formulier Bepalen belastingstatus VS Particulier in te vullen wanneer je dat per e-mail van ons ontvangt.

    Wanneer wij binnen 30 dagen geen formulier terug ontvangen, zullen we je als Amerikaans persoon aanmerken in de rapportage aan de Nederlandse Belastingdienst.

    Wanneer wij binnen 30 dagen geen formulier terug ontvangen, bij het openen van een nieuwe rekening wordt de rekening weer verwijderd.

    Je kunt het formulier en de aanvullende gegevens uploaden in Mijn Robeco.

Geselecteerde fondsen

Er zijn nog geen fondsen geselecteerd. Ga naar de Fondsselector en voeg uw fondsen toe.
Rendement & risico
Morningstar

Je fondsen hebben een risico 7 of minder

Klik op de link
"Toon risicometer" voor het risico per fonds.

Verberg selectie Bekijk selectie
0Geselecteerde fondsen

Geselecteerde fondsen

Hier vind je jouw geselecteerde fondsen. Bekijk jouw selectie en koop je fondsen eenvoudig aan.

Sluiten