Ik heb een mail van Robeco gehad over gegevens bijwerken, klopt dat?

Het klopt dat je een email van ons hebt gekregen. En het is heel verstandig dat je je afvraagt of die mail wel echt van Robeco afkomstig is.

Om te zien of een mail echt van Robeco afkomstig is, kun je kijken naar de afzender. Alle e-mails en meldingen worden verstuurd via @robeco.nl, @e.robeco.nl of @e.mijnrobeco.nl. Wij vragen per e-mail of telefonisch nooit om uw inloggegevens.

Twijfelt u of de e-mail of brief die u van ons ontvangen heeft wel echt is? Meld dit dan direct aan ons via de contactgegevens onderaan deze pagina.

Hoe weet ik dat er geen sprake is van phishing?

Zo herkent u een e-mail van Robeco:

  • E-mails van Robeco eindigen altijd op @robeco.nl, @e.robeco.nl of @e.mijnrobeco.nl
  • Via onze e-mails kunt u nooit rechtstreeks inloggen op Mijn Robeco. 
  • Wij vragen per e-mail of telefonisch nooit om uw inloggegevens.

Twijfelt u of de e-mail of brief die u van ons ontvangen heeft wel echt is? Meld dit dan direct aan ons via de contactgegevens onderaan deze pagina.

Waarom moet ik mij identificeren. Ik ben toch al klant?

De overheid verwacht van ons dat wij meehelpen aan de bestrijding van fraude, witwassen en terrorismefinanciering. Daarom moeten wij uw transacties en uw identiteit nog beter controleren. Dit geldt ook voor klanten die recent nog hun gegevens en kopie identiteitsbewijs hebben doorgegeven.

Ik zie geen mededeling in Mijn Robeco?

Normaal gesproken vindt u de oranje mededeling in het midden van de pagina. Ziet u deze mededeling niet ga dan naar dit formulier. U logt eerst in. Daarna komt u uit bij de pagina waar u de gegevens kunt invullen.

Let op: u ziet de mededeling alleen als u bericht hebt gehad van Robeco om uw gegevens bij te werken.

Wat gebeurt er als ik niets doe?

Blijft uw klantdossier incompleet dan moeten wij uw rekening(en) blokkeren. Bij een geblokkeerde rekening kunt u geen geld opnemen. U kunt alleen nog beleggingen aankopen of verkopen en geld storten.

Wanneer u uw gegevens alsnog bijwerkt via de oranje melding in uw Mijn Robeco dashboard, dan kan de blokkade weer worden opgeheven.

Uit welke stappen bestaat het ‘gegevens aanvullen’ proces?

Uw persoonsgegevens
Controleer of uw persoonsgegevens actueel en compleet zijn.

Uw inkomsten en vermogen
Geef aan voor welk doel u belegt bij Robeco en waar uw geld vandaan komt.

Uw identificatie
Identificeer uzelf met uw paspoort of ID-kaart via de Robeco Identificatie App. Een rijbewijs is niet toegestaan.

Uw antwoorden gebruiken we alleen om onze risico’s op het gebied van financiële criminaliteit in kaart te brengen en uit te sluiten.

Ik heb nog geen uitnodiging om mijn gegevens bij te werken. Klopt dat?

Om het proces zorgvuldig te laten verlopen kan Robeco niet alle klanten tegelijk uitnodigen om de gegevens bij te werken. Dit gebeurt verspreid over het jaar. Heeft u nog geen bericht ontvangen? Dan hoeft u nog niets te doen. Controleer voor de zekerheid wel even uw spam folder. Het kan voorkomen dat de e-mail daar terecht is gekomen.

Geselecteerde fondsen

Er zijn nog geen fondsen geselecteerd. Ga naar de Fondsselector en voeg uw fondsen toe.
Rendement & risico
Morningstar

Je fondsen hebben een risico 7 of minder

Klik op de link
"Toon risicometer" voor het risico per fonds.

Verberg selectie Bekijk selectie
0Geselecteerde fondsen

Geselecteerde fondsen

Hier vind je jouw geselecteerde fondsen. Bekijk jouw selectie en koop je fondsen eenvoudig aan.

Sluiten