Robeco gebruikt cookies om het websitebezoek te analyseren, om informatie via social media te kunnen delen en om de inhoud van de site en advertenties af te stemmen op uw voorkeuren. Door op akkoord te klikken of verder te gaan op deze site stemt u hiermee in. Meer informatie en cookie-instellingen aanpassen.

AKKOORD

Door verder te gaan heeft u toestemming gegeven voor het plaatsen en uitlezen van cookies op deze website. Meer informatie en cookie-instellingen aanpassen.



Service & Contact

Veelgestelde vragen - Dienstverlening

Actievoorwaarden huidige acties

. Robeco ONE jubileumpremie actievoorwaarden (5 oktober t/m 29 november 2017)

  • Maak via het actieformulier kenbaar dat je meedoet aan de actie.
  • Je ontvangt een premie over het totaal van alle nieuw belegde bedragen in de actieperiode van 5 oktober 2017 t/m 29 november 2017.
  • De calculatie van de jubileumpremie wordt gebaseerd op het netto belegd bedrag (aankopen minus verkopen van de totale portefeuille) in de actieperiode.
  • Heb je meerdere rekeningen? Deze worden allemaal meegenomen in de berekening.
  • De uitkomst van de tool is indicatief. De werkelijke berekening wordt gedaan door Robeco. De uitkomst ontvang je via e-mail.
  • Transactiekosten hebben geen invloed op de berekening.
  • Je betaalt over je fondsaankopen reguliere transactiekosten (Robeco ONE is altijd kosteloos).
  • De minimale inleg is € 1.000 en staat daarna ten minste 12 maanden op je Robeco beleggingsrekening.
  • Je kunt beleggen in Robeco ONE, Robeco PLUS of Robeco LIFE. Robeco toetst niet of je keuze voor Robeco beleggingsproducten bij je past.
  • De minimale beloning is € 5. De maximale beloning is € 200.
  • De beloning wordt uiterlijk 23 december 2017 bijgeschreven op je rekening. Je ontvangt hierover een e-mail.
  • Er wordt maximaal één beloning per persoon uitgekeerd.
  • Je Robecorekening dient voor 15 augustus 2017 geopend te zijn.
  • Robeco is gerechtigd de beloning terug te vorderen indien je afwijkt van bovenstaande voorwaarden of in geval van misbruik.
Op zoek naar de actiepagina?
Voor Robeco ONE klanten klik hier.

. €25,- startgeld actie voor nieuwe klanten (t/m 30 november 2017)

  • Robeco keert een startbedrag uit van €25,- bij een minimale eigen inleg van €50,-.
  • Deze actie geldt voor iedere nieuwe klant gedurende de actieperiode. Voor klanten die al een rekening hebben bij Robeco geldt deze actie niet.
  • Wegens succes verlengd tot en met 30 november 2017
  • De actie geldt voor nieuwe klanten die een Robeco ONE rekening, Robeco LIFE rekening of fondsbeleggen rekening hebben geopend.
  • Je kunt beleggen in Robeco ONE of in andere Robeco beleggingsproducten. Robeco toetst niet of je keuze voor Robeco beleggingsproducten bij je past.
  • Het startbedrag wordt op zijn vroegst na 1 maand dat je klant bent geworden bijgeschreven op Roparco.
  • Het geld dient minimaal 3 maanden op je Robeco rekening te staan.
  • Deze actie is niet te combineren met andere acties in 2017.
  • Per persoon kun je maar eenmaal meedoen met deze actie en dus maar één startbedrag ontvangen.
  • Robeco is gerechtigd de vergoeding terug te vorderen indien er is afgeweken van bovenstaande voorwaarden of in geval van misbruik.

.Overstapvergoeding tot 500,- euro

  • Bekijk de actie
  • Wij vergoeden de kosten die u maakt met het verkopen van uw beleggingsproducten elders met een maximum van 0,5% van de verkoopwaarde.
  • De totale maximale vergoeding is 500 euro per klant.
  • Het gestorte bedrag dient minimaal 10.000 euro te zijn.
  • Wij hebben een foto of kopie van de specificatie van uw gemaakte kosten nodig.
  • Deze dient u te e-mailen naar contact@robeco.nl. Vermeld daarbij uw Robecorekeningnummer!
  • De verkoopkosten zijn maximaal 3 maanden voor indienen van de specificatie gemaakt.
  • Eerder gemaakte kosten worden niet vergoed, enkel de kosten voor het verkopen van de producten waarvan de opbrengst wordt overgeboekt naar Robeco.
  • Deze actie geldt voor iedere klant en elke nieuwe klant gedurende de actieperiode.
  • U kunt beleggen in Robeco ONE of in andere Robeco beleggingsproducten. Robeco toetst niet of uw keuze voor Robeco beleggingsproducten bij u past.
  • De actie is niet te combineren met andere acties in 2017.
  • Robeco is gerechtigd de vergoeding terug te vorderen indien er is afgeweken van bovenstaande voorwaarden of in geval van misbruik.

Actievoorwaarden afgelopen acties

.Kijk vooruit, beleg met Robeco: ontvang €25 (6 september t/m 1 oktober 2017)

Maak via het actieformulier kenbaar dat je meedoet aan de actie

Je beleggingstegoed kun je verzilveren door uiterlijk 1 oktober 2017 één van de volgende acties uit te voeren:
1: Open een extra rekening (Robeco PLUS, ONE of kindrekening) en beleg minimaal €1500
2: Koop fonds(en) aan voor minimaal €1500
3: Stel Maandbeleggen in met een bedrag van minimaal €100 (of hoog je bestaande incasso op met €100)

  • De calculatie wordt gebaseerd op het netto belegd bedrag (aankopen minus verkopen van de totale portefeuille) in de actieperiode
  • Robeco toetst niet of je keuze voor Robeco beleggingsproducten bij je past
  • Je betaalt over je fondsaankopen reguliere transactiekosten (Robeco ONE online aankopen en Maandbeleggen is altijd kosteloos)
  • Transactiekosten hebben geen invloed op de berekening van de minimale inleg
  • De inleg staat ten minste 12 maanden op je Robecorekening
  • Het beleggingstegoed van €25 wordt voor 16 oktober 2017 bijgeschreven op Roparco
  • Er geldt maximaal één aanvraag per persoon en je bent reeds rekeninghouder (voor 1 januari 2017 geopend)
  • Robeco is gerechtigd het beleggingstegoed terug te vorderen indien je afwijkt van bovenstaande voorwaarden of in geval van misbruik

.Actievoorwaarden ONE actie voor bestaande klanten (6 juli t/m 31 augustus 2017)

  • Robeco keert een startbedrag uit van €25,- bij een minimale eigen inleg van €50,- in de actieperiode.
  • Deze actie geldt voor:
    • Robeco klanten die een Robeco ONE rekening openen
    • Robeco klanten die hun Robeco fondsenrekening omzetten naar een Robeco ONE rekening.
    • Robeco klanten die voor 1 mei 2017 een Robeco ONE rekening hebben geopend maar nog niet zijn gestart met beleggen op deze rekening
  • Op zijn vroegst 1 maand nadat u gestart bent met beleggen, wordt het startbedrag bijgeschreven op Roparco.
  • De actie loopt van 6 juli t/m 31 augustus 2017.
  • Om deel te nemen aan deze actie moet u voor 1 mei 2017 klant zijn geweest bij Robeco
  • Klanten die al een actieve ONE-rekening hebben, zijn uitgesloten van deelname, behalve wanneer u een rekening opent voor een minderjarige.
  • Per persoon kunt u maar eenmaal meedoen met deze actie en dus maar één startbedrag ontvangen, behalve wanneer u een rekening opent voor een minderjarige.
  • Robeco toetst niet of uw keuze voor een Robeco ONE variant bij u past.
  • Uw inleg dient minimaal 12 maanden in een Robeco ONE beleggingsproduct belegd te zijn.
  • Robeco is gerechtigd de vergoeding terug te vorderen indien er is afgeweken van bovenstaande voorwaarden of in geval van misbruik.

€ 25,- zakgeld - beleggen voor uw (klein)kind (t/m 5 september 2017)

  • Robeco keert een startbedrag uit van €25,- bij een minimale eigen inleg van €50,-.
  • Deze actie geldt wanneer u een nieuwe ONE-rekening of fondsenrekening opent op naam van een minderjarige. Robeco toetst niet of uw productkeuze op de ONE-rekening of fondsenrekening bij u of uw minderjarig kind past.
  • Per minderjarig kind kunt u eenmaal meedoen met deze actie. Per kind ontvangt u dus één startbedrag.
  • De actie geldt niet wanneer een minderjarige al een Robecorekening op zijn of haar naam heeft.
  • Wegens succes verlengd t/m 5 september 2017.
  • Op zijn vroegst 1 maand nadat u gestart bent met beleggen, wordt het startbedrag bijgeschreven op Roparco.
  • Uw inleg dient minimaal 3 maanden in een Robeco beleggingsproduct belegd te zijn.
  • Deze actie is niet te combineren met andere acties in 2017.
  • Robeco is gerechtigd de vergoeding terug te vorderen indien er is afgeweken van bovenstaande voorwaarden of in geval van misbruik.

Robeco app

Hoe veilig is de Robeco app?

Alle transacties in de Robeco app worden via een beveiligde verbinding uitgevoerd. Bovendien kun je uitsluitend geld overboeken naar de rekeningnummers die jij vooraf hebt opgegeven en die op jouw naam moeten staan.

Hoe log ik in op de Robeco App?

inlogscherm.jpg Je logt in met je e-mailadres en wachtwoord van Mijn Robeco. Je kunt dan direct overal en altijd beleggingsorders inleggen, storten of opnemen. Door op het oogje te klikken in het wachtwoordscherm, kun je je wachtwoord checken op spelfouten. Heb je nog geen Robecorekening? Open dan nu eenvoudig online een rekening . Wil je alleen op de hoogte blijven van de koersen en actualiteiten? Dan kan dit ook zonder een rekening te openen








Welke nieuwsberichten ontvang ik in de app?

nieuws.jpg In de Robeco app vind je actuele nieuwsberichten, serviceberichten en persoonlijke berichten. Lees over onze visie op de financiële markten, beurstrends, columns, tips en actualiteiten, afgewisseld met serviceberichten over bijvoorbeeld fondsfeestdagen en onze openingstijden. Persoonlijke berichten gaan over jouw rekening(en), fondsen en rekeningoverzichten.






Werkt de app ook op mijn iPad of Android tablet?

Onze app is ontwikkeld voor smartphones, maar hij werkt ook op de meeste tablets. Wil je nog meer informatie en functionaliteiten tot je beschikking hebben? Gebruik dan onze reguliere website www.robeco.nl. Kies wat je prettiger vindt!

Wat kan ik in het menu vinden?

menu.jpg In het menu vind je al je Robecorekeningen terug. Wanneer je op een rekening klikt, kom je in het rekeningoverzicht terecht. Of je raadpleegt vanuit dit menu het nieuws en de laatste koersen. Onderaan vind je je persoonlijke berichten en kun je contact opnemen met een van onze medewerkers.






Welke informatie vind ik terug in het overzicht?

overzicht.jpg In het overzicht zie je de totale waarde van je portefeuille, inclusief beleggingen en spaartegoed, en je rendement in euro’s. Van de fondsen in jouw portefeuille zie je de koers en het rendement. Plus het bedrag dat je geïnvesteerd in elk fonds. Wil je meer informatie over een fonds? Klik dan door naar uitgebreide productinformatie.






Welke grafieken kan ik bekijken?

grafieken.jpg Onder “grafieken” kun je kiezen voor het rendement sinds de start van het lopende jaar of sinds de start van je rekening bij Robeco (het historisch rendement gaat niet verder terug dan tot 1-4-2013, de datum waarop het nieuwe rekeningsysteem werd ingevoerd.)

Je vindt het rendement van je portefeuille ook terug in het Overzicht of de Portefeuillescan.





Hoe wordt het rendement in euro’s berekend?

We berekenen je portefeuillerendement in euro’s door de som van je stortingen en opnames af te trekken van je huidige portefeuillewaarde.

Hoe berekent en toont Robeco het rendement van mijn portefeuille?

In de app vind je twee soorten rendement: productrendement en portefeuillerendement.

Productrendement:
Per fonds zie je het rendement het begin van het jaar. Verkoop je een fonds, dan blijft het rendement dat je met dit fonds behaalde ook meetellen in je totale (portefeuille)rendement. Tussentijdse aan- of verkopen en cash dividenduitkeringen in een fonds worden (tijd)gewogen meegenomen in de berekening.

Portefeuillerendement:
Het portefeuillerendement staat in je rekeningoverzicht en in de Portefeuillescan. Je ziet je rendement in euro’s. Dit is je beleggingsresultaat: je koerswinst of –verlies inclusief eventueel uitgekeerde rente en dividend.

Onder “grafieken” kun je kiezen voor het rendement sinds de start van het lopende jaar of sinds de start van je rekening bij Robeco (het historisch rendement gaat niet verder terug dan tot 1-4-2013, de datum waarop het nieuwe rekeningsysteem werd ingevoerd).

Welke opdrachten kan ik doorgeven via de Robeco app?

opdrachten.jpg Via de app kun je al je beleggingsopdrachten, overboekingen en stortingen doorgeven. Kies je voor aan- of verkopen, dan kun je beide opdrachten tegelijk invoeren. Vul de gewenste bedragen voor de aan- of verkoop in bij je bestaande fondsen of voeg nieuwe fondsen toe met het tegoed op je Roparco spaargedeelte. Na controle en akkoord worden de opdrachten als één totaalopdracht verstuurd.






Wat kan ik met de portefeuillescan?

portefeuillescan.jpg De portefeuillescan geeft een doorsnede van je portefeuille in assets (aandelen, obligaties en spaartegoed) en hoe je aandelenvermogen verdeeld is over de verschillende regio’s in de wereld.






Kosten.

Voor informatie over onze tarieven en het berekenen van een kostenindicatie kunt u terecht op onze informatiepagina Helder inzicht in uw kosten. Een specificatie van uw dienstverlenings- en fondskosten per kwartaal vindt u terug in Mijn Robeco onder Rekeningdetails, tabblad Kosten.

Welke kosten betaal ik bij Robeco?

Bij Robeco betaalt u voor beleggen een bedrag voor onze dienstverlening en voor het beheer van uw fonds(en). En soms betaalt u ook transactiekosten. Een specificatie van uw dienstverlenings- en fondskosten per kwartaal vindt u terug in Mijn Robeco onder Rekeningdetails, tabblad Kosten.

De dienstverleningskosten zijn een percentage over uw belegd vermogen. Deze kosten brengen we elk kwartaal achteraf in rekening en worden automatisch afgeschreven van uw Roparco-saldo. Heeft u geen Roparco-saldo? Geen probleem. Dan verkopen wij kosteloos een gedeelte van uw fondsen om de kosten te incasseren. Wij verkopen uw fondsen volgens de procentuele verdeling zoals u die hanteert binnen uw portefeuille zodat uw fondsverdeling intact blijft.

De fondskosten zijn de kosten voor het dagelijks beheer van het fonds. Deze kosten verschillen per fonds en kunt u terugvinden op de informatiepagina’s van de fondsen zelf via onze Fondsselector. De kosten worden verwerkt in de koers van het beleggingsfonds.

Transactiekosten betaalt u bij aan- en verkoop van onze fondsen, met uitzondering van online transacties in Robeco ONE. Transactiekosten worden in mindering gebracht op het totaalbedrag van uw transactie.

Waarom worden er apart kosten in rekening gebracht?

Voor 1 januari 2014 werden de kosten voor beleggen in de fondsen verwerkt in de fondskoers. Daarmee was het lastig om te bepalen waar u als belegger precies voor betaalde. Financiële ondernemingen, zoals Robeco, zijn nu wettelijk verplicht om de kosten voor hun dienstverlening rechtstreeks in rekening te brengen bij klanten.

Hoe worden de dienstverleningskosten berekend?

Aan het einde van een kwartaal stellen we op een peildatum vast hoeveel belegd vermogen u heeft. Op basis daarvan berekenen wij de dienstverleningskosten voor het afgelopen kwartaal. Door het belegd vermogen op een vast moment te gebruiken is het voor u als klant duidelijker hoeveel kwartaalkosten we in rekening brengen. U kunt immers zelf makkelijker controleren hoeveel belegd vermogen u op de peildatum heeft dan wat u gemiddeld aan belegd vermogen had in het hele kwartaal.

Ik heb meerdere rekeningen. Hoeveel betaal ik dan?

We berekenen de dienstverleningskosten per rekening. Als u meerdere rekeningen heeft bepalen we per rekening op de peildatum hoeveel belegd vermogen u heeft. Op basis daarvan berekenen we de dienstverleningskosten per rekening.

Ik heb alleen spaargeld, wat betaal ik dan?

Over uw Roparco spaartegoed betaalt u geen dienstverleningskosten en geen fondskosten.

Wanneer weet ik hoeveel kosten ik exact betaal?

Uw persoonlijke kostenspecificatie staat elk begin van het nieuwe kalanderkwartaal klaar onder uw Rekeningdetails. Om de kosten te berekenen gebruiken we als peildatum uw vermogen op de laatste beursdag van het kwartaal. Daarom kunnen we u niet eerder informeren over de hoogte van de kosten.

Ik heb geen Roparco tegoed op mijn rekening, wat nu?

Geen probleem. Indien u onvoldoende saldo heeft op Roparco, verkopen wij kosteloos een deel van uw beleggingen om de kosten te incasseren. Wij verkopen uw fondsen volgens de procentuele verdeling zoals u die hanteert binnen uw portefeuille zodat uw fondsverdeling intact blijft. We zullen dus niet al uw kosten incasseren van één fonds als u in meerdere fondsen belegt.

Om u een idee te geven hoeveel Roparco-saldo u moet aanhouden: Wanneer u € 10.000 belegd zijn de dienstverleningskosten € 9,- per kwartaal. Er zal dus 9 EURO per kwartaal van uw Roparco spaartegoed worden afgeschreven.

Rendementsweergave

Waar vind ik het rendement van mijn portefeuille terug?

Het rendement van uw portefeuille staat op Mijn Robeco. Klik op Rekeningdetails en vervolgens op Rendementsontwikkeling. Daarnaast vind u uw rendement terug in de Portefeuillescan. Let op: dit kan alleen als u bent ingelogd.

Hoe berekent en toont Robeco het rendement van mijn portefeuille?

Er worden twee soorten rendement getoond: productrendement en portefeuillerendement.

Productrendement:
Per fonds wordt het rendement vanaf het moment van aankoop of - indien al in bezit - vanaf 1 april 2013 getoond. Na verkoop van een fonds blijft het tot dan behaalde rendement meetellen in het totaal (portefeuille) rendement. Tussentijdse aan- of verkopen en cash dividenduitkeringen in een fonds worden (tijd)gewogen meegenomen in de berekening.

Portefeuillerendement:
Per eind december 2015 tonen wij het rendement van uw portefeuille in euro’s in plaats van in een percentage. Dit rendement is uw beleggingsresultaat bestaande uit de koerswinst of –verlies inclusief eventueel uitgekeerde rente en dividend.

U kunt kiezen voor het rendement sinds de start van het lopende jaar of het historische rendement sinds de start van uw rekening bij Robeco. Omdat dit te kunnen doen tonen we het historische rendement dat maximaal terug gaat tot 1-4-2013, de datum waarop het nieuwe rekeningsysteem werd ingevoerd.

U vindt het rendement van uw portefeuille direct na het inloggen bij uw rekening op Mijn Robeco. Ook vindt u het terug in de Portefeuillescan en in de Robeco app.

Hoe wordt het rendement in euro’s berekend?

Het portefeuillerendement in euro’s wordt berekend door de som van al uw stortingen en opnames van uw huidige portefeuillewaarde af te trekken.

Veiligheid

Robeco hecht veel waarde aan veilig online bankieren. Op onze pagina over Veiligheid en in onze brochure Veilig Online leest u wat Robeco eraan doet én wat u zelf kunt doen om online sparen en beleggen zo veilig mogelijk te maken. Op www.veiligbankieren.nl vindt u meer tips over veilig bankieren.

Kan ik veilig transacties doen bij Robeco?

Transacties kunt u alleen opgeven in Mijn Robeco, het beveiligde deel van onze website. Om toegang te krijgen tot Mijn Robeco heeft u een e-mailadres en een wachtwoord nodig. Anders dan bij andere financiële instellingen kunt u via onze website uw tegenrekening niet online wijzigen of geld overboeken naar een rekening die niet bij ons bekend is. Daarom is het niet nodig om wisselende pincodes te gebruiken.

Wat kan ik zelf aan de veiligheid doen?

Op onze pagina over Veiligheid en in onze brochure Veilig Online leest u wat Robeco eraan doet én wat u zelf kunt doen om online sparen en beleggen zo veilig mogelijk te maken.

Uw zelf gekozen wachtwoord is de sleutel tot al uw persoonlijke gegevens op onze site. Ga hier dus net zo zorgvuldig mee om, net als met bijvoorbeeld uw pincode. Daarnaast raden wij u aan om uw computer te beveiligen met een virusscanner en een firewall (software die inbraak op uw pc vanaf het internet voorkomt).

Let op: onze medewerkers zullen u nooit om uw wachtwoord vragen, zeker niet per e-mail. Probeert iemand uw gegevens in handen te krijgen, laat ons dit dan weten via één van onze contactmogelijkheden. Op die manier kunnen we onze beveiliging verbeteren.

Kan iemand achter mijn persoonlijke gegevens komen?

Robeco zorgt voor een goede versleuteling van de persoonlijke data van klanten (zoals login-, order- en portefeuillegegevens). Daardoor weten we de kans dat derden mee- of afluisteren tot een minimum te beperken. Daarnaast kunt u op onze website alleen persoonlijke informatie opvragen als u uw e-mailadres en uw wachtwoord opgeeft. U bent er zelf verantwoordelijk voor dat deze combinatie niet bij anderen bekend wordt.

Hoe herken ik een valse e-mail (phishing)?

Het kan helaas gebeuren dat er valse e-mails in omloop zijn. Criminelen vragen bijvoorbeeld ‘uw account te upgraden’ via een valse e-mail of telefonisch. Ga hier niet op in! Klik niet op de link(s), verwijder de e-mail of beëindig het gesprek. Neem bij twijfel contact op met Robeco. Onthoud dat wij u nooit naar uw inloggegevens vragen.

Heeft u toch per ongeluk uw inloggegevens ingevuld of doorgegeven?
Neem dan direct contact met ons op en wijzig uw wachtwoord via ‘wachtwoord vergeten’. Robeco hanteert een gesloten rekeningsysteem. Dat wil zeggen dat u alleen geld kunt overboeken naar uw tegenrekening en niet naar bij Robeco onbekende tegenrekeningen. Eventuele criminelen kunnen uw geld dus niet opnemen.

Heeft u een valse e-mail ontvangen?
Stuur deze door naar ons e-mailadres contact@robeco.nl.

Voorbeeld
Een valse e-mail die verzonden is vindt u hieronder.

faq-phishing.png

U herkent valse e-mails vaak aan:

  • de vraag om in te loggen vanuit de email
  • slecht geschreven Nederlands
  • een verwijzing naar een webpagina die niet veilig is (het hangslotje in uw browser ontbreekt)

Op de website over Veilig bankieren vindt u meer informatie over phishing en hoe u dit kunt herkennen.

Hoe kan ik fraude melden?

Als u een fraude wilt melden, bel ons dan op 010 - 224 11 99 of bekijk één van de andere contactmogelijkheden.

Waarom is mijn geld veilig bij Robeco?

Bescherming van uw spaargeld
Uw spaargeld houdt u aan bij Rabobank Nederland. U heeft dan ook een vordering op Rabobank Nederland ter hoogte van uw spaargeld. Rabobank Nederland valt onder het depositogarantiestelsel.
Dit betekent dat als Rabobank Nederland failliet gaat, u uw spaargeld en eventuele andere gelden die u aanhoudt bij Rabobank Nederland terugkrijgt tot een maximumbedrag. Hiervoor gelden wel regels. Kijk voor meer informatie op www.dnb.nl.

Bescherming van uw beleggingen
Als wij failliet zouden gaan, dan moet voorkomen worden dat u uw beleggingen kwijt raakt. De Wet giraal effectenverkeer zorgt ervoor dat u zelf eigenaar bent van uw beleggingen. U bent zelf eigenaar doordat wij een zogenaamd ‘verzameldepot’ houden (een benaming uit de Wet giraal effectenverkeer) waartoe uw beleggingen behoren. Wij vallen bovendien onder het beleggerscompensatiestelsel. Dit betekent dat als wij failliet gaan én daardoor toch uw geld of beleggingen kwijt raken, u geld terugkrijgt tot een maximumbedrag. Hiervoor gelden wel regels. Kijk voor meer informatie op www.dnb.nl.

Wie houdt er toezicht op Robeco?

Het toezicht op beleggingsfondsen is vrij uitgebreid, ook bij Robeco. De Autoriteit Financiële Markten (AFM) is daarin de belangrijkste partij. Het doel is het bevorderen van een goede werking van de financiële markten en het beschermen van (potentiële) beleggers. Zo heeft een fonds een vergunning nodig voordat het aan beleggers mag worden aangeboden. De AFM stelt eisen aan het beheer van een fonds en ziet erop toe dat een fonds ook na het verstrekken van de vergunning aan de eisen voldoet. Uitgangspunt daarbij is de Wet op het financieel toezicht (Wft).

De Nederlandsche Bank (DNB) houdt toezicht op de financiële positie van de beleggingsfondsen. DNB controleert of de fondsen juist omgaan met het geld dat zij beheren.

Contact met Robeco

Op onze contactpagina vindt u al onze contactmogelijkheden met de daarbij behorende openingstijden.

Wat is het adres van Robeco?

Het correspondentieadres van Robeco is: Postbus 2100, 3000 CC Rotterdam.

Wat zijn de juridische gegevens van Robeco?

Robeco Direct N.V. is als beleggingsonderneming geregistreerd bij de Autoriteit Financiële Markten. Handelsregisternummer 24257977. Alle beleggingsfondsen en beleggingsmaatschappijen van Robeco zijn geregistreerd bij de Autoriteit Financiële Markten. Hiervoor zijn financiële bijsluiters en/of prospectussen opgesteld met meer informatie over het product, de kosten en de risico’s.

Hoe kan ik een klacht indienen?

Robeco hecht aan tevreden klanten. We willen u zo goed mogelijk van dienst zijn. Toch kan het gebeuren dat u niet tevreden bent. Heeft u een klacht? Laat het ons weten. We staan u graag telefonisch te woord via: 010 – 224 11 99.

Wilt u meer informatie over onze klachtenprocedure of online uw klacht doorgeven? Bezoek dan onze klachtenpagina. We nemen uw klacht in behandeling en u krijgt per e-mail een ontvangstbevestiging van uw klacht.

Is Robeco aangesloten bij Kifid?

Robeco is aangesloten bij het KiFiD. Het KiFiD is een onafhankelijk klachteninstituut. U kunt er terecht als u niet tevreden bent over de manier waarop Robeco uw klacht heeft afgehandeld. Bezoek dan onze klachtenpagina voor meer informatie over deze procedure.

Waar kan ik de voorwaarden van Robeco terugvinden?

Lees hier onze voorwaarden.