
Geblokkeerde rekening
Er kunnen verschillende redenen zijn waarom een rekening geblokkeerd is. Kies hieronder die situatie die van toepassing is op uw rekening en bekijk wat u kunt doen.
Inloggegevens geblokkeerd
Wanneer uw inloggegevens zijn geblokkeerd kunt u de volgende stappen volgen om de gegevens weer toegankelijk te maken:
-
1
Maak eerst een nieuw wachtwoord aan via Wachtwoord vergeten.
-
2
Doe een inlogpoging via een browser (let op: de eerste keer inloggen na een blokkade werkt niet via de Mijn Robeco app).
-
3
Werkt het inloggen nog steeds niet? Verwijder dan uw wachtwoord en vul uw nieuwe wachtwoord opnieuw in. De invoer kunt u controleren door op het ‘oogje’ te klikken. Neem daarna het beveiligingswoord over en klik op Inloggen.
Meerderjarigheid
Op de dag dat de rekeninghoud(st)er 18 wordt blokkeren wij de rekening en verwijderen wij de wettelijk vertegenwoordiger(s) van de rekening. Hij of zij die meerderjarig is geworden kan ons vervolgens het Meerderjarigheidsformulier sturen, waarna hij of zij zelf toegang krijgt tot de rekening.
Meer weten? Bekijk dan onze pagina over Meerderjarigheid.
Zakelijke rekening
Bij een zakelijke rekening kan er sprake zijn van gezamenlijke bevoegdheid. In dit geval blokkeren wij de rekening voor online en telefonische transacties. Wilt u een opdracht aan ons doorgeven voor een geblokkeerde zakelijke rekening? Stuur dan een foto of scan van een door de vertegenwoordigers ondertekend verzoek naar contact@robeco.nl. Wij verwerken de opdracht binnen 5 werkdagen.
Bewindvoering of curatele
In het geval van een bewindvoering of onder curatele stelling wordt de rekening geblokkeerd voor transacties. Het is in de meeste gevallen wel mogelijk om een foto of scan van een ondertekende opdracht te sturen naar contact@robeco.nl.
Meer informatie? Bekijk dan onze pagina over Bewindvoering, notariële volmacht en curatele.
Andere reden voor blokkade
Er kunnen nog andere situaties voorkomen waardoor uw rekening is geblokkeerd. Heeft u op deze pagina geen reden voor uw blokkade kunnen vinden? Neemt u dan gerust contact met ons op via 010 – 224 11 99.
Neem contact op
Heeft u na het lezen van bovenstaande informatie nog vragen? Neem dan gerust contact met ons op via het onderstaande nummer:
Telefoonnummer:
010 – 224 12 25