Door verder te gaan heeft u toestemming gegeven voor het plaatsen en uitlezen van cookies op deze website. Meer informatie en cookie-instellingen aanpassen.

Robeco gebruikt cookies om het websitebezoek te analyseren, om informatie via social media te kunnen delen en om de inhoud van de site en advertenties af te stemmen op uw voorkeuren. Door op akkoord te klikken of verder te gaan op deze site stemt u hiermee in. Meer informatie en cookie-instellingen aanpassen.

AKKOORD

Robeco gebruikt cookies om het websitebezoek te analyseren, om informatie via social media te kunnen delen en om de inhoud van de site en advertenties af te stemmen op uw voorkeuren. Door op akkoord te klikken of verder te gaan op deze site stemt u hiermee in. Meer informatie en cookie-instellingen aanpassen.

AKKOORD

Door verder te gaan heeft u toestemming gegeven voor het plaatsen en uitlezen van cookies op deze website. Meer informatie en cookie-instellingen aanpassen.



  • Log in op Mijn Robeco

  • Bevestig uw fiscale woonland(en)

LOG IN EN BEVESTIG UW GEGEVENS

Common Reporting Standard: uitwisseling financiële gegevens

Per 1 januari 2016 zijn wij als financiële instelling verplicht gesteld door de Nederlands wet (de Wet uitvoering Common Reporting Standard) om na te gaan in welk land onze klanten fiscaal inwoner zijn. Die wet verplicht financiële instellingen gegevens te verstrekken aan de Belastingdienst over rekeningen van personen die fiscaal inwoner zijn van een ander land dat ook aan CRS meedoet.

Uit onze gegevens is gebleken dat u mogelijk fiscaal woonachtig bent in het buitenland. Wij willen u dan ook vragen om uw gegevens te controleren en te bevestigen. Meer informatie over de Common Reporting Standard kunt u terugvinden op de website van de Belastingdienst

Heeft u nog vragen? Neem dan gerust contact met ons op.

  • Inloggen op Mijn Robeco

    Om uw fiscale woonland(en) te bevestigen dient u in te loggen op Mijn Robeco, uw persoonlijke omgeving. Heeft u nog nooit ingelogd of is dit alweer een tijd geleden? In onze instructievideo leggen wij stap voor stap uit hoe u kunt inloggen.
  • .

Veelgestelde vragen

Waarom moet ik mijn 'Fiscale woonland(en)' doorgeven?

Als financiële instelling krijgen we in toenemende mate te maken met wetgeving over het verstrekken van informatie en persoonsgegevens. Overheden willen op deze manier meer inzicht krijgen in gegevens van hun inwoners om belastingontduiking tegen te gaan. Per 1 januari 2016 zijn wij als Financiële Instelling verplicht gesteld door de Nederlandse wet om onze klanten te identificeren en na te gaan in welk land zij fiscaal inwoner zijn.

Op basis van welke gegevens leiden jullie af dat ik meerdere 'Fiscale woonlanden' heb?

Bij het openen van een rekening of het wijzigen van gegevens leiden we uit de landgegevens af of u mogelijk in andere landen belastingplichtig bent en vragen we u om uw fiscale woonlanden (opnieuw) op te geven. Landgegevens zijn bijvoorbeeld uw adresgegevens, telefoonnummer en geboorteland.

Wat gebeurt er als ik mijn 'Fiscale woonland(en)' niet of te laat doorgeef?

Als wij van u gegevens hebben die erop duiden dat u fiscaal inwoner bent in het buitenland, sturen wij u een verzoek om uw fiscale woonland(en) te controleren en zo nodig te wijzigen. Zolang wij geen tegenbericht van u hebben ontvangen, zullen wij deze gegevens doorgeven aan de Belastingdienst. Op het moment dat we van u bericht krijgen over de juiste fiscale woonlanden, zullen we deze gegevens overeenkomstig aanpassen.
Het gaat om landgegevens die u voor 1 januari 2016 bij het openen van een rekening of via een wijziging aan ons heeft doorgegeven. U kunt uw fiscale woonland(en) zelf controleren en bevestigen in Mijn Robeco.

Indien u niet op deze berichtgeving reageert, zullen we na 90 dagen de fiscale woonlanden (die we uit uw landgegevens kunnen afleiden) vastleggen. Landgegevens zijn bijvoorbeeld uw adresgegevens, telefoonnummer en geboorteland.

Heeft u na 1 januari 2016 online een rekening geopend of wijzigingen doorgegeven? Dan worden deze gegevens direct vastgelegd in Mijn Robeco, uw persoonlijke omgeving. U verklaart bij het bevestigen van de gegevens dat u deze naar waarheid heeft afgegeven. Verandert er in de toekomst iets in uw situatie dat betrekking heeft op uw buitenlandse belastingstatus? Dan dient u dit binnen 30 dagen aan ons door te geven.

Wat doen jullie met mijn gegevens over 'Fiscaal woonland(en)'?

Deze informatie over de fiscale woonlanden wordt doorgegeven aan de Nederlandse Belastingdienst. Indien u fiscaal woonachtig bent buiten Nederland, zullen deze gegevens via de Belastingdienst worden doorgegeven aan de landen waarmee Nederland deze informatie uitwisselt.

Hoe kan ik mijn 'Fiscale woonland(en)' wijzigen?

Heeft u online een wijziging aan ons doorgegeven of bent u dit van plan? Dan vragen wij uw Fiscale woonland(en) online uit. Dit gebeurt in uw persoonlijke omgeving in Mijn Robeco. U verklaart bij het bevestigen van de gegevens deze naar waarheid te hebben afgegeven.

Heeft u een e-mail van ons ontvangen naar aanleiding van een schriftelijke wijziging? Dan kunt u hiervoor het formulier ‘Bepalen belastingstatus CRS Particulier’ digitaal invullen en uploaden. Heeft u een zakelijke rekening? Dan kunt u het formulier ‘Bepalen belastingstatus CRS zakelijk’ gebruiken.

Waarom wordt er gevraagd naar Amerikaans ingezetenschap?

Wij vragen hiernaar wanneer u contactgegevens heeft doorgegeven die betrekking hebben op de Verenigde Staten. Per medio 2014 zijn wij als Financiële Instelling verplicht gesteld door de Nederlandse wet om namens de Amerikaanse belastingdienst te controleren of onze klanten Amerikaanse personen zijn zoals omschreven in de Nederlandse wet. Daarom verzoeken wij u het formulier ‘Bepalen belastingstatus VS Particulier’ digitaal in te vullen en te uploaden in Mijn Robeco.

Let op! Wanneer wij geen formulier van u ontvangen, zullen we u als Amerikaans persoon aanmerken in de rapportage aan de Nederlandse Belastingdienst.
Heeft u een Zakelijke rekening geopend? Dan kunt u het formulier ‘Bepalen belastingstatus VS Zakelijk’ gebruiken. Indien wij deze niet retour ontvangen binnen 30 dagen na het openen van de rekening, wordt uw rekening verwijderd.

Zolang wij geen tegenbericht van u hebben ontvangen, zullen wij deze gegevens doorgeven aan de Belastingdienst. Op het moment dat we van u bericht krijgen waaruit blijkt dat u geen Amerikaans persoon bent, zullen we deze gegevens overeenkomstig aanpassen.

Hoe kan ik mijn fiscale woonland(en) bevestigen?

U kunt via de bovenstaande knop ‘Log in en bevestig uw gegevens’ inloggen. Vervolgens kunt u uw fiscale woonland(en) bevestigen. Als u zelf inlogt zonder gebruik te maken van de bovenstaande knop, gaat u naar ‘Gegevens & abonnementen’, tab ‘Gegevens’ en vervolgens kunt u uw fiscale woonland(en) daar bevestigen.