Vanuit onze poortwachtersfunctie vragen we al onze klanten zich online identificeren. Dit geldt ook voor klanten die recent nog hun gegevens en kopie identiteitsbewijs hebben doorgegeven. Daarnaast moeten wij ook vragen stellen over je inkomen en de herkomst van je vermogen. Zo kunnen we ongebruikelijke transacties opsporen.

Houd je gegevens actueel
Zo help je mee in de strijd tegen financiële criminaliteit
Robeco wil financiële criminaliteit voorkomen. We leggen graag uit hoe we dat samen met jou doen.
Video: Waarom moet ik mij identificeren?
Wilt u meer informatie over waarom wij uw gegevens nodig hebben, bekijk dan de video.
Video: hoe werkt de Identificatie App?
Bekijk deze video om te zien hoe je alle stappen in het Identificatie proces moet doorlopen.
Wanneer moet ik wat doen?
Samen veilig: wees alert!
Helaas proberen criminelen soms klantgegevens te achterhalen met berichten die lijken op e-mails van Robeco. Wees daarom alert als je een e-mail van Robeco ontvangt. Wij vragen nooit om je inloggegevens en je kunt nooit rechtstreeks inloggen op Mijn Robeco.
Lees hier meer over online veiligheid.
Veelgestelde vragen
-
-
De overheid verplicht ons om jouw klantdossier compleet te maken. Als je gegevens incompleet blijven dan moeten we helaas je rekening blokkeren. Je hebt dan geen toegang meer tot je tegoeden en storten is ook niet meer mogelijk. Dat willen wij graag samen met jou voorkomen.
-
De informatie die je bij ons aanlevert slaan wij op in ons administratiesysteem. In onze voorwaarden kun je lezen dat wij je spaargeld onderbrengen bij Rabobank Nederland. Daarom heb je een overeenkomst met Robeco Institutional Asset Management en met Rabobank Nederland en delen wij je gegevens ook met Rabobank Nederland. Lees voor meer informatie hierover Robeco’s privacy en cookie policy.
-
Onder identiteitsbewijs verstaan wij een geldig paspoort of Europese identiteitskaart (ID-kaart). Je kunt je niet identificeren met een rijbewijs omdat er op het rijbewijs geen gegevens over uw verblijfsstatus of nationaliteit staan.
-
Geen probleem, tijdens het proces helpen we je verder met meer uitleg en alternatieven.
-
klik hier voor de overige veelgestelde vragen