We zijn gestopt met het accepteren van nieuwe klanten per maandag 1-2-2021. Voor bestaande klanten verandert er niets.

Klant worden is tijdelijk niet mogelijk
Per 1 februari is besloten om tot nader order te stoppen met het accepteren van nieuwe klanten, omdat we ons gaan concentreren op onze dienstverlening aan bestaande klanten. Nieuwe klanten kunnen om die reden tijdelijk geen rekening openen.
Ken-uw-klant-beleid
Als beleggingsinstelling heeft Robeco een poortwachtersfunctie in de strijd tegen financiële criminaliteit. Het is onze wettelijke en maatschappelijke taak om transacties te onderzoeken en de identiteit en persoonsgegevens van klanten te controleren. Het zogenoemde Ken-uw-klant-principe is een basisvoorwaarde binnen de financiële dienstverlening.
Maatregelen en verbeteringen
De toezichthouder Autoriteit Financiële Markten (AFM) heeft vastgesteld dat Robeco voor de Nederlandse Retail fondsdistributieactiviteiten een aantal maatregelen moet nemen ter verbetering van de processen op het gebied van Ken-uw-klant. Om ervoor te zorgen dat onze dienstverlening aan bestaande klanten blijft voldoen aan de standaarden die we daarvoor hanteren, heeft Robeco zelf besloten om tot nader order te stoppen met het accepteren van nieuwe klanten.
Bestaande klanten
Alle klanten zullen dit jaar worden benaderd met de vraag om hun gegevens te controleren en/of aan te vullen.
Veelgestelde vragen
-
-
Een exacte periode is nog niet bekend, we zullen dit regelmatig evalueren, maar de verwachting is dat het enkele maanden kan duren. Op dit moment ligt onze focus voor onze activiteiten bij het doorvoeren van de verbeteringen. U kunt altijd contact met ons opnemen. Let op: onze dienstverlening wordt op bepaalde momenten veel meer gebruikt dan normaal. Is uw vraag niet urgent? Maak dan gebruik van onze servicepagina’s of stel uw vraag op een later moment.
Indien u een bericht wenst te ontvangen wanneer er weer een rekening kan worden geopend, laat dan uw gegevens achter via onderstaand formulier.
-
Alle lopende aanvragen tot 1 februari 2021 zullen regulier worden afgehandeld.
-
Meer informatie voor bestaande klanten vindt u hier.
-
Gezien de hoge operationele eisen met betrekking tot het klantonderzoek voor zakelijke klanten hebben wij vorig jaar al besloten om prioriteit te geven aan onze particuliere klanten. Dit besluit is onveranderd gebleven: er kunnen tijdelijk geen zakelijke rekeningen worden geopend. Ook niet door bestaande klanten.
Bericht ontvangen
Wilt u een bericht ontvangen wanneer een rekening kan worden geopend?