
Tegenrekening wijzigen
U kunt bij Robeco op ieder moment geld opnemen naar een van tevoren opgegeven tegenrekening. De tegenrekening is een Nederlandse betaalrekening op naam van de rekeninghouder(s). Daarnaast kunt u ook andere Robecorekeningen als tegenrekening aanhouden. U kunt maximaal zes tegenrekeningen aanhouden per Robecorekening, waarbij deze moeten voldoen aan ons tegenrekeningenbeleid. In veel gevallen kunt u de tegenrekening zelf wijzigen via Mijn Robeco – Rekeninginstellingen. Mocht dit niet lukken, dan kunt u gebruik maken van het formulier 'Wijzigen Tegenrekening' en deze uploaden in Mijn Robeco of per post aan ons versturen. De wijziging moet door alle rekeninghouders bevestigd worden via een bevestigingslink. Daarnaast is een controlestorting vanaf de nieuwe tegenrekening noodzakelijk. Zakelijke klanten en verenigingen van Eigenaren kunnen gebruik maken van het formulier 'Wijzigen tegenrekening zakelijk en VVE'.
Tegenrekening wijzigen
- Uw tegenrekening wijzigt u eenvoudig met het formulier Wijziging tegenrekening in Mijn Robeco.
- Let op de vereiste handtekeningen en aanvullende gegevens die op het formulier worden vermeld.
- U kunt het formulier en de aanvullende gegevens uploaden in Mijn Robeco door bij Mijn Gegevens te kiezen voor Document uploaden
- Na verwerking van het formulier moet de nieuwe tegenrekening bevestigd worden door de rekeninghouder(s) via een bevestigingslink.
Bevestiging tegenrekening
Zodra wij uw wijzigingsformulier hebben verwerkt, ontvangen alle rekeningbevoegden een e-mail om de tegenrekening te bevestigen. De tegenrekening is pas actief als alle rekeningbevoegden de tegenrekening hebben bevestigd.
Overzicht van uw tegenrekeningen
In de rekeninginstellingen in Mijn Robeco kunt u per Robecorekening een overzicht vinden van de gekoppelde tegenrekeningen. De tenaamstelling van de gekoppelde tegenrekeningen wordt hierbij ook getoond.
Buitenlandse tegenrekening
Het is niet mogelijk om een buitenlandse tegenrekening op te nemen als tegenrekening tenzij u de relatie wenst te beeindigen en geen Nederlandse betaalrekening meer heeft. Neemt u dan contact op met een van onze medewerkers via het nummer 010 – 224 12 25.
Neem contact op
Heeft u vragen over het wijzigen van een tegenrekening? Neem dan gerust contact met ons op via de onderstaande gegevens:
Telefoonnummer:
010 – 224 12 25
E-mailadres:
klantenservice@robeco.nl
Chat:
Start een chatgesprek