Robeco wil u graag op verschillende manieren bij zijn dienstverlening betrekken. Een belangrijk ‘kanaal’ daarvoor is het Robeco-initiatief Klankbord Geld & Toekomst, waar we u vragen over onze productwikkeling en mediacampagnes voorleggen. Daar kunt u uw mening geven op het moment dat we er wat mee kunnen doen.

Michiel de Bakker, Manager Retentie & Customer Value bij Robeco Retail: ‘Het Klankbord Geld & Toekomst hebben we opgezet om Nederlanders hun mening te laten geven over financiële dienstverlening. We vragen naar hun mening zodat zij betere producten en dienstverlening kunnen krijgen van Robeco. En hoe meer meningen we krijgen, hoe beter het is.”

Vooraf invloed uitoefenen
“Op dit moment vragen we wat men vindt van een duurzaam beleggingsfonds dat we aan het ontwikkelen zijn. Met die feedback houden we dan rekening, want een product maken waar de klanten niet op zitten te wachten, heeft geen zin”, aldus De Bakker. “Ik wil zo veel mogelijk geïnteresseerden oproepen zich aan te melden voor het Klankbord, want zo kun je je stem laten horen op een moment dat we nog aanpassingen kunnen doorvoeren”.

Goed doel?
“We willen een deel van de kosten van een nieuw duurzaam beleggingsfondsen aan een goed doel schenken. We vragen nu aan het panel of zij dat een goed idee vinden”, verklapt De Bakker. “Zoiets past bij het type mensen dat duurzaam belegt: zelf rendement, maar ook anderen laten meeprofiteren.”

Mediacampagnes
“Dus de mening van zo’n panel doet ertoe. De afgelopen jaren legden we ook geplande mediacampagnes voor aan het panel, bijvoorbeeld de video’s voor onze Robeco PLUS-campagne. Naar aanleiding van de feedback van het panel hebben we concrete aanpassingen gedaan. Dat hebben we ook gedaan toen we een aantal jaren geleden Robeco ONE ontwikkelden. Vanuit het panel kregen we de opmerking dat de communicatie over Robeco ONE te eenvoudig was en dat hebben we toen aangepast.”

Wel of niet geholpen?
“Ook op onze website en in onze e-mails kunt u aangeven of u met die informatie geholpen bent en vragen we ook wat u er inhoudelijk van vindt”, zegt De Bakker. “Met die feedback bepalen wij of we op onze website wel de juiste onderwerpen aansnijden en de artikelen helder zijn. Ook houden we regelmatig kleine ‘polls’ om uit te vinden wat de klant vindt en wil.”

Wilt u zich aanmelden voor het Klankbord Geld & Toekomst? Klik dan hier. Als dank verloten we onder de aanmeldingen een dinerbon van EUR 100.