
Ik heb een mail van Robeco gehad over gegevens bijwerken, klopt dat?
| Uw geldRobeco gaat aan alle klanten vragen om te controleren of hun gegevens up-to-date zijn en om hun identiteit te bevestigen. Op deze wijze dragen we bij in de strijd tegen fraude, witwassen en financiering van terrorisme.
Het klopt dat je een email van ons hebt gekregen. En het is heel verstandig dat je je afvraagt of die mail wel echt van Robeco afkomstig is. Regelmatig proberen criminelen immers gevoelige informatie te verzamelen door zich voor te doen als een andere partij. Deze vorm van internetfraude wordt ook wel ‘phishing’ genoemd. Juist om ervoor te zorgen dat internetcriminelen geen kans meer krijgen, wil Robeco alle administratieve zaken zo goed mogelijk op orde hebben. Dat vraagt de overheid overigens van alle financiële instellingen.
Zekere voor het onzekere
Om te zien of een mail echt van Robeco afkomstig is, kan je als eerste kijken naar de afzender. Alle e-mails en meldingen worden verstuurd via @robeco.nl, @e.robeco.nl of @e.mijnrobeco.nl. Ook zullen we nooit in een e-mail om je inloggegevens vragen. In plaats daarvan vragen we je om zelf in te loggen op www.robeco.nl, waar je vervolgens veilig je gegevens kunt verstrekken of aanpassen. Als je een bericht krijgt dat je niet vertrouwt, kan je contact met ons opnemen via contact@robeco.nl, contact@e.robeco.nl of contact@e.mijnrobeco.nl.
Heb ik iets gemist?
Het is trouwens heel goed mogelijk dat je nog geen verzoek hebt ontvangen om je gegevens bij te werken. We zijn net begonnen met het benaderen van de eerste klanten en deze campagne loopt de komende maanden door. Het zou dus ook kunnen dat je over enige tijd pas een mail van ons krijgt.