Mijn account en inloggen
Inloggen bij Robeco bestaat uit twee stappen. Je logt in op Robeco.nl met je e-mailadres en wachtwoord. De Robeco Inlog app vraagt om de inlog te bevestigen op je smartphone. Vervolgens wijzig je eenvoudig online in Mijn Robeco je gegevens.
5 meestgestelde vragen
-
Meer informatie en antwoorden op veelgestelde vragen vind je op de tweestapsverificatie instellen pagina.
-
Om een QR-code te kunnen scannen log je eerst in in Mijn Robeco. Tijdens het instellen van tweestapsverificatie krijg je de mogelijkheid om een QR-code te scannen.
Heb je tweestapsverificatie al ingesteld? Log dan in met de sms-code in Mijn Robeco. Koppel vervolgens de Robeco Inlog app via Mijn Gegevens – Persoonsgegevens – Tweestapsverificatie. Hier kun je de QR-code scannen.
-
Een e-mailadres en een wachtwoord. Het e-mailadres komt overeen met het adres waarop je alle Robeco e-mails ontvangt. Vervolgens vragen we om de inlog te bevestigen via de Robeco Inlog app.
Ga naar de inlogpagina.
-
Onder het wachtwoordveld op de inlogpagina staat 'wachtwoord vergeten'. Klik hierop om direct een nieuw wachtwoord aan te vragen.
-
Persoonsgegevens zoals een e-mailadres, wachtwoord, telefoonnummer en adres wijzig je eenvoudig zelf in Mijn Robeco. Ga naar Mijn Account en kies vervolgens voor persoonsgegevens.
Inloggen
-
Een e-mailadres en een wachtwoord. Het e-mailadres komt overeen met het adres waarop je alle Robeco e-mails ontvangt. Vervolgens vragen we om de inlog te bevestigen via de Robeco Inlog app.
Ga naar de inlogpagina.
-
Meer informatie en antwoorden op veelgestelde vragen vind je op de tweestapsverificatie instellen pagina.
-
Er kunnen verschillende redenen zijn waarom je tweestapsverificatie niet meer kunt gebruiken. De app is verwijderd van je telefoon, je hebt een nieuwe telefoon of er is om een andere reden iets veranderd in de koppeling van je telefoon aan de Mijn Robeco omgeving. In dit geval dien je de Robeco Inlog app opnieuw te koppelen.
Dit doe je door met een sms-code in te loggen in Mijn Robeco.
1. Log in met je e-mailadres en wachtwoord.
2. Na 10 seconden verschijnt de sms-optie onderin beeld.
3. Kies voor deze optie en vul de sms-code in.
4. Je bent nu ingelogd.
5. Kies in Mijn Robeco voor persoonsgegevens en voor tweestapsverificatie.
6. Verwijder hier het gekoppelde apparaat.
7. Klik op toevoegen en koppel vervolgens opnieuw een vertrouwd apparaat.Bekijk hier alle veel gestelde vragen over het inloggen met tweestapsverificatie.
-
Onder het wachtwoordveld op de inlogpagina staat ‘wachtwoord vergeten’ klik hierop. Binnen enkele minuten ontvang je een e-mail met een bevestigingslink om een nieuw wachtwoord aan te maken. Niet ontvangen? Controleer de spam of ongewenste e-mail folder.
-
Uit ervaring weten wij dat dit vaak veroorzaakt wordt door het gebruik van onjuiste inloggegevens. Als je twijfelt over de inloggegevens adviseren we om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Bekijk hier de meest voorkomende oplossingen.
-
Inloggen kan zodra je aanmelding is bevestigd. Het bevestigen gaat via een link in een e-mail die wij toesturen. Het ontvangen van de e-mail kan enkele minuten duren. Niet ontvangen? Controleer de spam of ongewenste e-mail folder.
-
Controleer of je het juiste e-mailadres gebruikt. Bij twijfel over de inloggegevens kun je het beste een nieuw wachtwoord aanvragen.
Lukt het nog steeds niet?
Bekijk hier de meest voorkomende oplossingen.
Tweestapsverificatie instellen
-
Tweestapsverificatie voorkomt dat anderen toegang krijgen tot je Robecorekening. Zelfs als ze het wachtwoord weten. Zo werkt het instellen.
Gekoppeld apparaat
Je koppelt je smartphone aan de rekening. We weten vervolgens dat het apparaat van jou is en dat we het kunnen gebruiken om de inlog te verifiëren.Gekoppeld telefoonnummer
Stel een vertrouwd mobiel telefoonnummer in. Op dit nummer ontvang je verificatiecodes via SMS. Een verificatiecode is een tijdelijke code die naar je telefoonnummer wordt verstuurd. Het gekoppelde telefoonnummer gebruiken we ter verificatie op het moment dat je geen toegang meer hebt tot de Robeco Inlog app.Nadat tweestapsverificatie is ingesteld moet je bij elke inlogpoging toegang tot je apparaat/telefoonnummer hebben.
-
Hier kun je tweestapsverificatie instellen. Of kies voor tweestapsverificatie instellen via de Robeco Inlog app. De app is te downloaden in de Apple App Store of de Google Play Store.
-
- Een Robecorekening inlog. Bestaat uit een zelf gekozen e-mail en wachtwoord combinatie.
- De Robeco Inlog app. Download de app via de Apple App Store of de Google Play Store. Een mobiele telefoon. IOS versie 12 of hoger of Android versie 7.0 of hoger.
- Hier kun je tweestapsverificatie instellen.
-
Wanneer verificatie in twee stappen inschakelt is je Robeco rekening beter beveiligd. Je gebruikt dan twee verschillende middelen om in te loggen.
Inloggen ziet er dan alsvolgt uit:
- Je logt in op Robeco.nl met een e-mail en wachtwoord combinatie.
- De Robeco Inlog app vraagt om bevestiging op je smartphone.
- Na bevestiging op je smartphone ben je ingelogd.
-
De app is te downloaden in de Apple App Store of de Google Play Store.
-
Bekijk de instructievideo of download de handleiding voor een stappenplan. Instructievideo en handleiding.
-
Veel problemen worden veroorzaakt door software instellingen op je apparaat, browser, besturingssysteem of internetverbinding. Hieronder een aantal veelvoorkomende problemen:
- Wis oude cookies
Soms kun je niet inloggen omdat de computer oude cookies heeft opgeslagen. - Test of het aan de internetverbinding ligt
Schakel WiFi uit en probeer of het met je mobiele internetverbinding wel lukt. - Controleer datum en tijd van je apparaten
De datum en tijd van je apparaten moeten beide op ‘automatisch’ zijn ingesteld. Pas dit aan en probeer het opnieuw.
- Wis oude cookies
-
Heb je geen smartphone kies dan voor de optie ik heb geen smartphone. Zo stel je tweestapsverificatie met een SMS-code in.
-
De veiligste manier is inloggen met de Robeco Inlog app voor beide rekeninghouders.
Wanneer je één telefoon voor beide rekeninghouders wilt gebruiken kun je kiezen voor de volgende optie:
Eén telefoon gebruiken voor twee rekeninghouders. -
Nee, dit is niet mogelijk. Tablets worden niet ondersteund.
-
De SMS toegangscode bestaat uit 6 cijfers. Het kan tot 1 minuut duren voordat je deze SMS code ontvangt op je telefoon. Duurt het langer dan 1 minuut? Vraag dan de SMS-code opnieuw aan. Let erop dat je de laatst verstuurde SMS code gebruikt.
SMS code niet ontvangen?
- Controleer of het telefoonnummer klopt.
- Controleer of je voldoende bereik hebt.
- Blokkeert je telefoon SMS berichten van onbekende nummers wijzig dan de instellingen.
- Zet de telefoon uit en weer aan; daarmee wordt het toestel opnieuw aangemeld op het netwerk en dat lost in veel gevallen het probleem op.
- Kijk op de website van je telefoonaanbieder of er storingen zijn.
- Controleer of je SMS inbox vol zit. Als je inbox vol is, kunnen er geen sms'jes worden afgeleverd.
- Controleer of de telefoon op vliegtuigstand staat.
-
Een QR code is een zwartwit plaatje dat digitale informatie bevat. Een smartphone kan deze code zelf herkennen. Scan je een QR code, dan wordt je meteen doorgestuurd naar de juiste plaats. Dat scheelt intypen van lange internetadressen.
-
Met een IPhone:
Open de camera app.- Gebruik de camera achter op het toestel, niet de selfie camera.
- Doe nu net alsof je een foto maakt van de QR code. Zorg dat de QR code goed in beeld is.
- De Iphone probeert de code te herkennen.
- Vervolgens verschijnt er een melding bovenaan uw IPhone scherm. Tik op de melding en je gaat naar het scherm waar je de Robeco Inlog App kunt downloaden.
Een QR code scan je met behulp van de app Google Lens. Staat deze nog niet op je telefoon dan kun je de Google Lens app downloaden in de Play Store.- Google Lens is geïnstalleerd.
- Open de camera app op je telefoon.
- Richt de camera op de QR code alsof je een foto probeert te maken. Zorg dat de QR code volledig in beeld is. Het toestel probeert de code te herkennen.
- Er verschijnt een melding in het scherm. Tik op de melding en je gaat naar het scherm waar je de Robeco Inlog App kunt downloaden.
-
Iedere smartphone wordt ondersteund met het volgende besturingssysteem:
- Apple IOS versie 12 of hoger
- Android versie 7.0 of hoger
-
Dit is op dit moment niet mogelijk.
-
Dan kun je een nieuw vertrouwd apparaat koppelen.
Heb je de app al geïnstalleerd dan lees je hier hoe je dit kunt doen.
-
Dan kun je een nieuwe telefoon koppelen.
Heb je de app al geïnstalleerd dan lees je hier hoe je dit kunt doen.
-
Met de Robeco Inlog App kun je instellen dat een wachtwoord moet worden gebruikt in combinatie met een bevestiging op je smartphone. Dit noemen we tweestapsverificatie.
Zo voeg je extra beveiliging toe aan je Robecorekening. Alleen een wachtwoord weten is dan niet langer genoeg om toegang te krijgen.
-
Robeco is een online dienstverlener. Steeds meer zaken regel je digitaal. Wil je dat iemand anders voortaan (ook) de rekening beheert? Dan kun je deze persoon hiervoor toestemming geven via een machtiging. Lees hier hoe je een persoon kunt machtigen.
-
Heb je hulp nodig met het instellen van tweestapsverificatie? Ons team staat voor je klaar. Neem contact op.
Persoonsgegevens
-
Wanneer je klant bij ons bent gebruiken wij je persoonsgegevens. We hebben persoonsgegevens nodig voor de overeenkomst die we sluiten. Maar ook om ervoor te zorgen dat je veilig belegt bij ons. Robeco gaat zorgvuldig om met je gegevens en zorgt ervoor dat elke verwerking van gegevens voldoet aan de toepasselijke wet- en regelgeving. Bezoek voor meer informatie de privacy en veiligheid pagina.
-
De informatie die je bij ons aanlevert slaan wij op in ons administratiesysteem. Lees voor meer informatie onze privacy en veiligheid.
-
Wij zijn voor de belastingdienst verplicht om rekeninggegevens te bewaren tot 7 jaar na het beëindigen van de rekening. Daarna verwijderen we automatisch je gegevens.
Ben je geen (ex-) rekeninghouder dan verwijderen we je gegevens 12 maanden na vastlegging van de gegevens of eerder als je dat aan ons verzoekt.
Wachtwoorden
-
Via persoonsgegevens in Mijn Robeco stel je eenvoudig een nieuw wachtwoord in.
-
Mogelijk wordt het oude wachtwoord nog ingevuld door de browser. Je kunt dit controleren door op het ‘oogje’ te klikken in het wachtwoord veld, het wachtwoord is dan kort zichtbaar.
-
Onder het wachtwoordveld op de inlogpagina staat ‘wachtwoord vergeten’. Klik hierop om direct een nieuw wachtwoord aan te vragen.
-
Het kan enkele minuten tot een uur duren voordat je deze e-mail ontvangt. We raden aan om je ongewenste e-mail, reclame en/of spam folder te controleren. Bekijk hier de meest voorkomende oplossingen.
-
Een sterk wachtwoord bestaat uit verschillende karakters, zoals kleine en hoofdletters, cijfers en speciale tekens. Het is minimaal zes tekens, maar het liefst langer. Een nieuw wachtwoord mag niet gelijk zijn aan een eerder gebruikt wachtwoord.
-
Onder het wachtwoordveld op de inlogpagina staat 'wachtwoord vergeten'. Klik op wachtwoord vergeten om direct een nieuw wachtwoord aan te vragen.
Persoonlijke gegevens wijzigen
-
In Mijn Robeco wijzig je eenvoudig het e-mailadres. Kies voor Mijn Account -> Persoonsgegevens -> E-mailadres wijzigen. De wijziging dien je op beide e-mailadressen te bevestigen.
Het nieuwe e-mailadres is ook gelijk je nieuwe gebruikersnaam om in te loggen. Je huidige wachtwoord blijft gewoon geldig.
Kun je niet meer inloggen? Wijzig dan je e-mailadres met dit formulier.
-
Persoonsgegevens zoals een e-mailadres, wachtwoord, telefoonnummer en adres wijzig je eenvoudig zelf in Mijn Robeco. Ga hiervoor naar Mijn Account -> Persoonsgegevens.
-
Abonnementen op onder andere de nieuwsbrief, market update en top 5 Best presterende fondsen kun je aan- en uitzetten in Mijn Robeco. Ga hiervoor naar Mijn Account -> Abonnementen.
Mijn Robeco omgeving
-
De Mijn Robeco omgeving is je persoonlijke Robeco omgeving. Hier vind je de huidige waarde van de portefeuille, het rendement per fonds en de spreiding van je vermogen.
In de Mijn Robeco omgeving beheer je het vermogen. Zo kun je per rekening:
- Beleggingsfondsen aan- of verkopen.
- Eenmalig of maandelijks geld inleggen.
- Geld overboeken naar je tegenrekening.
In de Mijn Robeco omgeving pas je persoonlijke gegevens aan:
- Je persoonsgegevens.
- Je nieuwsbrief abonnementen.
- Je rekeninggegevens.
-
Je rekening(en) vind je terug in de Mijn Robeco omgeving. Bij meerdere rekeningen wissel je tussen de rekeningen in het linker menu.
Extra rekening openen
-
Je kunt hier een Robeco ONE rekening openen.
-
Wist je dat je meerdere Robeco ONE varianten op één rekening kan aanhouden? Dit regel je eenvoudig in Mijn Robeco. Selecteer je Robeco ONE rekening en kies voor 'Kopen' om een extra Robeco ONE variant aan je bestaande rekening toe te voegen.
Een extra Robeco ONE rekening met een ander rekeningnummer open je hier. De nieuwe Robeco ONE rekening wordt vervolgens toegevoegd aan je bestaande Mijn Robeco omgeving.
-
Je kunt hier een Robeco PLUS rekening openen.
-
Een extra Robeco PLUS rekening met een ander rekeningnummer open je hier. De nieuwe PLUS rekening wordt vervolgens toegevoegd aan je bestaande Mijn Robeco omgeving.
Gerelateerde artikelen
Geselecteerde fondsen
Hier vind je jouw geselecteerde fondsen. Bekijk jouw selectie en koop je fondsen eenvoudig aan.
Sluiten