Terug naar overzicht Terug naar Mijn account en inloggen

Tweestapsverificatie instellen

Een betere beveiliging met tweestapsverificatie. Inloggen in twee stappen maakt uw Robecorekening veiliger doordat het voor iemand anders moeilijker wordt om zich aan te melden bij uw Robecorekening. We helpen u graag verder met de meestgestelde vragen voor het instellen van de app.

Wat is een tweestapverificatie?

Met tweestapsverificatie voorkomt u dat anderen toegang krijgen tot uw Robecorekening. Zelfs als ze uw wachtwoord weten. Zo werkt het.

Gekoppeld apparaat
U stelt een vertrouwd apparaat in, dit is een smartphone. We weten vervolgens dat het apparaat van u is en dat we het kunnen gebruiken om uw inlog te verifiëren.

Gekoppeld telefoonnummer
U stelt een vertrouwd telefoonnummer in. Op dit nummer ontvangt u verificatiecodes via SMS. Een verificatiecode is een tijdelijke code die naar uw telefoonnummer wordt verstuurd. Het gekoppelde telefoonnummer gebruiken we ter verificatie op het moment dat u geen toegang meer hebt tot de Robeco Inlog App.

Nadat u tweestapsverificatie heeft ingesteld moet u zowel uw wachtwoord invullen als toegang tot uw apparaat/telefoonnummer hebben.

Wat heb ik nodig?

  • Een Robecorekening inlog. Bestaat uit een zelf gekozen e-mail en wachtwoord combinatie.
  • De Robeco Inlog App. Download de app via de App store of de Google play store.
  • Een mobiele telefoon. IOS versie 12 of hoger of Android versie 7.0 of hoger.
  • Hier kunt u tweestapsverificatie instellen.

Wat gebeurt er als ik tweestapsverificatie instel?

Als u verificatie in twee stappen inschakelt logt u voortaan op de onderstaande manier in.

Waar vind ik de Robeco Inlog App?

De app is te downloaden in de Apple App store of de Google play store.

Hoe werkt het instellen?

Bekijk hier de instructievideo of download de handleiding voor een stappenplan. Zo ziet u stap voor stap hoe u tweestapsverificatie instelt.

Ik krijg een foutmelding?

Veel problemen worden veroorzaakt door software instellingen op uw apparaat, browser, besturingssysteem of internetverbinding. Hieronder vindt u een aantal veelvoorkomende problemen:

  • Wis oude cookies
    Soms kunt u niet inloggen omdat uw computer oude cookies heeft opgeslagen.

  • Test of het aan uw internetverbinding ligt
    Schakel WiFi uit en probeer of het met uw mobiele internetverbinding wel lukt.

  • Controleer datum en tijd van uw apparaten
    De datum en tijd van uw apparaten moeten beide op ‘automatisch’ zijn ingesteld. Pas dit aan en probeer het opnieuw.

Ik heb geen smartphone?

Wanneer u geen smartphone heeft kunt u kiezen voor de optie ‘ik heb geen smartphone’. Op deze manier stelt u tweestapsverificatie met een SMS code in.

Mijn partner en ik gebruiken dezelfde telefoon?

De veiligste manier is inloggen met de Robeco Inlog App voor beide rekeninghouders.

Wanneer u 1 telefoon voor beide rekeninghouders wilt gebruiken kunt u kiezen voor de volgende opties:

Optie 1:

  • Eén rekeninghouder kiest bij het instellen van tweestapsverificatie voor de optie Robeco Inlog App.
  • De andere rekeninghouder kiest voor de SMS mogelijkheid via de optie ‘ik heb geen smartphone’.

Optie 2:
Beide rekeninghouders kiezen bij het instellen voor de SMS mogelijkheid via de optie ‘ik heb geen smartphone’. Het is mogelijk om hiervoor dezelfde telefoon en telefoonnummer te gebruiken.

Kan ik de Robeco Inlog App ook op mijn tablet installeren?

Nee, dit is niet mogelijk tablets worden niet ondersteund.

Ik ontvang geen SMS met toegangscode?

De SMS toegangscode bestaat uit 6 cijfers. Het kan tot 1 minuut duren voordat u deze SMS code ontvangt op uw telefoon. Duurt het langer dan 1 minuut dan heeft u de mogelijkheid om de SMS code opnieuw te versturen. Let erop dat u de laatst verstuurde SMS code gebruikt.

Ontvangt u de SMS code niet?

  • Controleer of u het juiste telefoonnummer invoert.
  • Controleer of u voldoende bereik heeft.
  • Blokkeert uw telefoon SMS berichten van onbekende nummers wijzig dan de instellingen.
  • Start uw telefoon opnieuw op.
  • Kijk op de website van uw telefoonaanbieder of er storingen zijn.

Wat is een QR code?

Een QR code is een zwartwit plaatje dat digitale informatie bevat. Uw smartphone kan deze code zelf herkennen. Scant u een QR code, dan wordt u meteen doorgestuurd naar de juiste plaats. Dat scheelt intypen van lange internetadressen.

Hoe scan ik een QR code?

Met een IPhone:
Open de camera app.

  • Gebruik de camera achter op het toestel, niet de selfie camera.
  • Doe nu net alsof u een foto maakt van de QR code. Zorg dat de QR code goed in beeld is.
  • De IPhone probeert de code te herkennen.
  • Vervolgens verschijnt er een melding bovenaan uw IPhone scherm. Tik op de melding en u gaat naar het scherm waar u de Robeco Inlog App kunt downloaden.

Met een Android telefoon:
Een QR code scant u met behulp van de app Google Lens. Staat deze nog niet op uw telefoon dan kunt u de Google Lens app downloaden in de ‘Play Store’.

  • Google Lens is geïnstalleerd.
  • Open de camera app op uw telefoon.
  • Richt de camera op de QR code alsof u een foto probeert te maken. Zorg dat de QR code volledig in beeld is. Het toestel probeert de code te herkennen.
  • Onderaan uw telefoon scherm verschijnt een melding in het scherm. Tik op de melding en u gaat naar het scherm waar u de Robeco Inlog App kunt downloaden.

Wordt elke smarthphone ondersteund?

Iedere smartphone wordt ondersteund met het volgende besturingssysteem:

  • Apple IOS versie 12 of hoger
  • Android versie 7.0 of hoger

Kan ik een tweede apparaat als backup instellen?

Nee dit is op dit moment niet mogelijk.

Wat gebeurt er als ik mijn gekoppelde apparaat verlies?

Dan kunt u een nieuw vertrouwd apparaat koppelen.

Heeft u de app al geïnstalleerd dan leest u hier hoe u dit kunt doen.

Moet ik tweestapsverificatie opnieuw instellen als ik een nieuwe telefoon krijg?

Dan kunt u de nieuwe telefoon koppelen.

Heeft u de app al geïnstalleerd dan leest u hier hoe u dit kunt doen.

Waarom is de Robeco Inlog App de veiligste methode?

Met de Robeco Inlog App kunt u instellen dat een wachtwoord moet worden gebruikt in combinatie met een bevestiging op uw smartphone. Dit noemen we verificatie in twee stappen.

U voegt een extra beveiligingslaag toe aan uw Robecorekening. Zelfs als iemand uw wachtwoord weet bent u de enige persoon die toegang heeft tot uw Robecorekening. Alleen uw wachtwoord is niet langer genoeg om toegang te krijgen.

Wat is biometrisch inloggen toestaan?

Wanneer u de biometrische inlogfunctie inschakelt, krijgt u voortaan toegang tot de Robeco Inlog App met gezichtsherkenning of uw vingerafdruk.

Veel mensen gebruiken biometrisch inloggen al voor het ontgrendelen van de smartphone of tablet.

Kan ik iemand machtigen?

Robeco is een online dienstverlener steeds meer zaken regelt u digitaal. Wilt u dat iemand anders voortaan uw rekening beheert? Dan kunt u deze persoon hiervoor toestemming geven via een machtiging. Lees hier hoe u een persoon kunt machtigen.

Ik kom er niet uit. Wat nu?

Heeft u hulp nodig met het instellen van tweestapsverificatie? Ons team specialisten staat graag voor u klaar via 010-2245775 (ma-vrij 9.00 tot 17.30).

Geselecteerde fondsen

Er zijn nog geen fondsen geselecteerd. Ga naar de Fondsselector en voeg uw fondsen toe.
Rendement & risico
Morningstar

Je fondsen hebben een risico 7 of minder

Klik op de link
"Toon risicometer" voor het risico per fonds.

Verberg selectie Bekijk selectie
0Geselecteerde fondsen

Geselecteerde fondsen

Hier vind je jouw geselecteerde fondsen. Bekijk jouw selectie en koop je fondsen eenvoudig aan.

Sluiten